خبر فوری

کاهش حوادث جاده‌ای؛ نیازمند فعالیت‌های پژوهشی

محمد رحیم شهریاری امروز شنبه ۱۶ آذر در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، هلال احمر را سازمانی داوطلب محور و مردم نهاد دانست و افزود: فرهنگ سازی و آموزش مردم با رویکرد حوادث و سوانح برای ایجاد جامعه‌ای تاب آور از اهداف اصلی این‌ جمعیت است.

وی بیان کرد: در برنامه توسعه ششم از هلال احمر به عنوان مجموعه‌ای با رسالتی مهم و پررنگ یاد شده است که در این راستا تفاهم‌نامه هایی برای خدمت هرچه بیشتر به جامعه با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، شهریاری با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه کانون‌هایی اعم از دانشجویی، دانش آموزی و آزاد تشکیل شده است، گفت: در این کانون‌ها فعالیت‌هایی مانند ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر حوادث انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق تشکل‌های مردمی، شهروندان را در راستای مقابله با حوادث، بحران‌ها و کاهش تلفات سهیم کنیم.

شهریاری تصریح کرد: در هر خانواده باید یک امدادگر تربیت شود که این امر تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های هلال بیان کرد: این تشکیلات با رویکرد ارائه آموزش‌های لازم در روستاها و امدادرسانی به موقع و سریع در هنگام بروز حوادث روستایی فعالیت می‌کنند.

شهریاری پیشگیری را یکی از چالش‌های موجود در مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی با حوادثی مانند سوانح و تصادفات جاده‌ای رو به رو بوده که کاهش آن نیازمند انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های محرومیت زدایی جمعیت بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار بسته مواد غذایی برای مادران باردار و شیرده و دو هزار بسته بین محرومان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این جمعیت در قالب تفاهم نامه، فعالیت‌هایی در راستای توانمندسازی بانوان انجام می‌شود.

وی از فعالیت ۲۷ هزار عضور داوطلب در جمعیت استان خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های امدادی به این افراد برای کاهش حوادث غیرطبیعی و مقابله با حوادث طبیعی همواره مورد توجه است.

عباسعلی بهاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار هلال احمر را پیشانی امداد رسانی در حوادث دانست و بیان کرد: داوطلبان هلال احمر به دلیل داشتن اعتماد اجتماعی، تخصص و توانمندی‌های لازم اولین افراد حاضر در حوادث هستند.

بهاری با بیان اینکه باید در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی تلاش شود، اظهار کرد: استانداری در راستای اعتماد سازی و کمک به سرمایه اجتماعی هلال احمر، آماده همکاری‌های لازم است.

وی با بیان اینکه آرامش نیروهای هلال احمر در گرو آسایش مردم است، اظهار کرد: کمک به جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی تمام دستگاه های اجرایی است.

بهاری خواستار افزایش تجهیزات لازم در تشکل های مردمی شد و خاطرنشان کرد: همچنین استانداری در راستای ارائه آموزش‌های امدادی به اقشار مختلف جامعه آماده همکاری با جمعیت هلال احمر را دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید