خبر فوری

آمریکا بار دیگر به دنبال تشکیل دولتی توافقی در افغانستان است/ «خلیلزاد» نقش جان کری در انتخابات ۲۰۱۴ را بازی می کند!

دو نماینده مجلس افغانستان تاکید کردند که آمریکا بار دیگر قصد تشکیل دولتی توافقی میان نامزدهای اصلی انتخابات افغانستان را دارد.

 

«خلیلزاد» نقش جان کری در انتخابات 2014 را بازی می کند!/ آمریکا بار دیگر به دنبال تشکیل دولتی توافقی در افغانستان استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان در گفتگو با رسانه های این کشور تاکید کردند که «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ماموریت دارد تا نقش «جان کری» در انتخابات ۲۰۱۴ افغانستان را بازی کرده و بار دیگر دولتی توافقی میان  چند تیم انتخاباتی تشکیل دهد.

نمایندگان مجلس افغانستان معتقدند که سفر اخیر خلیلزاد به کابل برای آغاز دور جدید مذاکرات صلح نیست بلکه وی برای شکست بن بست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و ایجاد دولت ائتلافی به کابل آمده است.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دو روز پیش به کابل امد و تاکنون با اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس افغانستان به آوا گفته است که «خلیلزاد» مامور شده تا پایان مذاکرات صلح اشرف غنی را در قدرت نگه دارد و یا همانند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ یک دولت توافقی را در افغانستان تشکیل دهد.

وی ضمن اشاره به آزادی انس حقانی و دو عضو ارشد طالبان افزود: در روز اعلام آزادی این افراد، «امرالله صالح» به عنوان معاون اول رئیس جمهور در کنار اشرف غنی ایستاده بود.

این نمانیده مجلس افغانستان تاکید کرد که سیاست مداران افغانستان همانند انتخابات سال ۲۰۱۴ بار دیگر همدیگر را در آغوش گرفته و روی منافع ملی معامله خواهند کرد.

علی اکبر جمشیدی، نماینده دایکندی در مجلس افغانستان نیز به رسانه ها گفت: خلیلزاد می خواهد نقش جان کری را بازی کند و بن بست انتخاباتی افغانستان را حل کند.

وی افزوده است که ممکن است آمریکا و طالبان توافقنامه ای امضا کنند که مطابق آن، آمریکا نظامیان خود در افغانستان را کاهش داده و در جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان نیز حضور نیابند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۶ میزان/ مهر برگزار شد اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز نتایج ابتدایی آن اعلام نشده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید