خبر فوری
هرمزبان:شاید باور کردن این موضوع که یک تابلو با موز واقعی که امکان فاسد شدن آن تقریبا صد در صد است ساخته شود چندان عجیب نباشد، اما باور کردن این که چنین تابلویی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به فروش برسد واقعا سخت است.

فروش تابلویی منقش به یک موز واقعی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار!

فروش تابلویی منقش به یک موز واقعی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این تابلو توسط هنرمند ایتالیایی مائوریزیو کاتلان این هفته در نمایشگاه Art Basel Miami Beach به نمایش درآمد.

سازمان دهندگان این رونمایی می‌گویند که دو نسخه از این اثر با نام کمدین و ​​هر یک با قیمت تقریبی ۱۲۰، ۰۰۰ دلار (۹۱، ۰۰۰ پوند) به فروش می‌رسد و طبق گفته‌ها، قیمت نسخه سوم به ۱۵۰، ۰۰۰ دلار (۱۱۴، ۰۰۰ پوند) افزایش یافته است. پیش از این کاتلان توالتی از طلای جامد را ساخته بود که اخیرا از کاخ بلنهیم در آکسفوردشایر به سرقت رفته است.

فروش تابلویی منقش به یک موز واقعی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار!

سارا کاسکون روزنامه نگار هنری درباره این نمایشگاه می‌گوید:” کاتلان این توانایی را دارد که اشیاء مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و یک پدیده جدید برای لذت بردن و انتقاد ایجاد کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از وب سایت بازار هنر آرت نت، نسخه اول به یک زن فرانسوی فروخته شد، در حالی که نسخه دوم توسط یک کلکسیونر خریداری شد و قرار است نسخه سوم به یک موزه فروخته شود.

فروش تابلویی منقش به یک موز واقعی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار!

جالب است بدانید کاتلان موز‌های مورد نیاز برای خلق این سه اثر را از سوپرمارکتی در میامی خریداری کرده است. امانوئل پروتین، صاحب گالری، که بیش از ۲۵ سال با کاتلان همکاری کرده است، این ایده را که این اثر هنری شوخی است، رد کرد و به آرتنت گفت که هر جنبه‌ای از اثر را با دقت در نظر گرفته شده است، از فرم میوه، تا زاویه آن و نواری که با کمکش به دیوار چسبانده شده است. میامی هرالد گزارش داد که کمدین با گواهی اصالت فروخته می‌شود و صاحبان اثر می‌توانند موز را در صورت لزوم جایگزین کنند.

منبع:انتخاب

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید