خبر فوری

گزارش سومین روز ثبت نام انتخابات در استان البرز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، نورمحمد فردی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در رابطه با آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس گفت: در سومین روز از فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان کرج ، فردیس و اشتهارد و ۶ نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اسامی خود را به ثبت رساندند.

ثبت نام ۷۵ داوطلب انتخاباتی در البرز

فردی اضافه کرد: از مجموع این ۲۷ نفر ،چهار نفر زن و ۲۳ نفر مرد بوده  و همچنین از نظر سطح سواد ۲ نفر دکتری ، ۲۴ نفر فوق لیسانس و یک نفر دارای مدرک سطح سه حوزوی است .

رئیس ستاد انتخابات استان  البرز گفت: از نظر سوابق کاری نیز ۹ نفر دارای شغل آزاد، یک نفر روحانی،  یک نفر بازنشسته، سه نفر بیکار ، یک نفر فرهنگی، هشت نفر کارمند و مابقی سایر مشاغل هستند.

با خرید و فروش آرا بدون اغماض برخورد می‌کنیم/ تبلیغات زود هنگام رصد می‌شود

حاجی رضا شاکرمی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن اعلام این خبر افزود: هیئت نظارت بر انتخابات مکلف به رصد کاندیداها و تبلیغات ایشان است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می شود.

همچنین وی اظهار داشت: اگر خسارتی به اموال عمومی از سوی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی وارد شود افراد متخلف باید به قانون پاسخگو باشند. 

وی ملاک برای انتخابات را رای مردم عنوان کرد و با اشاره به خرید و فروش آراء گفت: در زمینه خرید و فروش آراء اگر جرمی در خصوص انتخابات مشاهده شود، اغماض نمی‌کنیم چرا که رای مردم حق الناس است

پای سخن کاندیدا

سمیرا صفر پور که دارای مدرک فوق لیسانس ژئوفیزیک است در گفتگو با خبرنگار فارس، مهمترین دغدغه اش، اشتغالزایی در شهر کرج به عنوان محل زندگی و ایجاد شغل های بومی در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: رفت و آمد به شهر تهران و یا دیگر استان‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک ،آلودگی هوا و اتلاف وقت هیچ عایدی دیگری ندارد .

همچنین وی در خصوص نبود شغل در این کلانشهر اذعان داشت: تا شغلی نباشد، کسب درآمدی انجام نمی شود و جوانان نیز در نبود کسب و کار توانایی تشکیل خانواده را ندارند و ممکن است پیامدهایی که در نبود این بیکاری ها ایجاد می شود، غیر قابل جبران باشد.

حسین محمدخانی دیگر کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدرک ارشد مدیریت کسب و کار است و یکی از اساسی ترین معضلات کرج را در بحث حمل و نقل عمومی و کودکان کار خواند.

وی از جمله راهکارهای پیش رو را راه اندازی مترو و افزودن وسایل حمل و نقل عمومی به ناوگان عمومی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از معضلات کرج که به آن توجهی نمی شود، نزدیک به ۸۰درصد مردم در قسمت های حاشیه نشی کلانشهر کرج زندگی می کنند و از نظردرآمدی نیز متوسط رو به پایین هستند و اگر به آن ها توجهی نشود ممکن است زمینه های ایجاد جرم های گوناگونی در کرج فراهم شود.

همچنین وی با تاکید بر توجه به قشر جوان اذعان داشت: به جوانان باید میدان داده شود تا در صحنه بیایند و در کنار تجربه بزرگترها پیشرفت کنند.

دیگر کاندیدای انتخابات مجس حسین بیکدلو با مدرک ارشد حقوق و جزا و جرم شناسی است که پیش از ظهر امروز در ستاد انتخابات حاضر شد و مشکلات و معضلات کرج را بسیار خواند که باید به صورت کارشناسی شده مورد بررسی قرار بگیرند و بر ساماندهی شهرهای اقماری تاکید داشت.

طیبه سلامت مادری که به همراه فرزندش در ستاد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و دارای مدرک ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی است و از وجود فقر فرهنگی در کرج می گوید و آگاهی بخشی به مردم را از جمله راهکارهای پیشرفت کرج عنوان می‌کند.

وی معتقد است که باید نیروهای مجلس عوض شوند و افراد تازه نفس به میدان بیایند و در ادامه افزود: هرکسی که مدعی خدمت به مردم است باید در زمینه های تخصصی خود به روز باشد و برای به روز کردن اطلاعات سن و سال ملاک نیست.

گفتنی است عدم اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی سبب شده است مشکلات قبلی ثبت نام ها در این دوره هم دیده شود و افراد مختلفی بدون داشتن سوابق کاری و مدیریتی لازم ثبت نام کنند و شورای نگهبان در یک بازه زمانی کوتاه باید به پرونده تک تک این افراد رسیدگی کند که علاوه بر فشردگی زمان رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت گسترده این افراد در ایام انتخابات دستاویزی برای مانور تبیلغاتی رسانه های دشمن بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید