خبر فوری
هرمزبان:ترامپ پس از وقفه چند ماهه و طولانی مدت، سرانجام کمک نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری به لبنان را ابلاغ کرد.

موافقت ترامپ با کمک نظامی به لبنان پس از ماه‌ها تاخیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ماه‌ها تأخیر که هنوز علت اصلی آن مشخص نیست، با اعطای کمک نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به لبنان موافقت کرد.

این کمک نظامی که از پیش تصویب شده بود با وقفه طولانی نسبتا زیادی به لبنان داده می‌شود. برخی از کارشناسان این اقدام ترامپ را شبیه به پرونده کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین می‌دانند.

بودجه ۱۰۵ میلیون دلاری کمک نظامی ارتش آمریکا برای نیرو‌های مسلح لبنان، حدود ده روزی است که آماده انتقال می‌باشد، اما ترامپ پس از تاخیر فراوان روز دوشنبه، اعطای این وام را ابلاغ کرد. به گفته سه نفر از مقامات آمریکایی که خواسته اند تا نامشان فاش نشود، کاخ سفید تاکنون هیچ توضیحی در مورد این تأخیر ارائه نداده است.

گفتنی است، این مبلغ حدود یک ماه و نیم پیش به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است. پس از تاخیر فراوان برخی از نمایندگان، از کاخ سفید خواستند تا یا وجوه را آزاد کند و یا در رابطه با تاخیر توضیحاتی ارائه دهد. پس از آن وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که این مبلغ بزودی خرج خواهد شد.

لازم به ذکر است، ترامپ در رسوایی موسوم به اوکراین‌گیت از کمک نظامی این کشور به عنوان اهرم فشاری استفاده کرد تا رئیس جمهور اوکراین را مجبور به احیای پرونده قضایی فساد شرکت «بوریسما» کند. بوریسما شرکتی است که فرزند جو بایدن در آن مشغول به کار است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید