خبر فوری

فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه‌ساز همکاری مشترک ایران و نروژ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در دیدار با سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان و شباهت‌های آن با کشور نروژ از این لحاظ، اظهار داشت: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: یک مجموعه پرورش ماهی در هرمزگان با شرکت نروژی همکاری مناسبی داشته است.

استاندار هرمزگان افزود: ما به دنبال توسعه صنعت پرورش ماهی در هرمزگان با توجه به زمینه و استعداد این استان هستیم و در این بخش می‌توانیم فعالیت‌ها و همکاری‌های خوبی با شرکت‌های نروژی با توجه به تجارب آنها در این عرصه داشته باشیم.

همتی به ظرفیت های نفت و گاز در هرمزگان اشاره کرد و گفت: از این نظر نیز هرمزگان با کشور نروژ مشابهت‌هایی دارد و می‌تواند در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی محل خوبی برای سرمایه گذاری‌ها و همکاری های مشترک میان دو کشور ایران و نروژ باشد.

همتی معادن را دیگر ظرفیت مهم هرمزگان برشمرد و آن را مستعد همکاری مشترک دانست.

استاندار هرمزگان با اشاره به تنوع مناطق گردشگری و وجود صنایع دستی متنوع در هرمزگان، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی دیگر ظرفیت مهم استان هرمزگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید