خبر فوری

طلا بنای افزایش قیمت ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۴۵۰ دلار و ۳۰ سنت که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود، عقب نشینی کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴۵۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

پس از این که مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی اعلام کردند دو کشور توافق کرده‌اند به مذاکره درباره مسائل باقی مانده ادامه دهند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن و پکن به توافق در خصوص فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس اظهار کرد: همه از این که یک مکالمه تلفنی میان مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین وجود داشته، بسیار خوش بین هستند. با این حال در مقطع فعلی بازارها واکنش قابل توجهی نخواهند داشت مگر این که توافق امضا شود.

بازارهای سهام آسیایی حرکت وال استریت که تحت تاثیر اخبار تجاری مثبت به رکورد بالای جدیدی صعود کرد را دنبال کرده و صعود کردند و ارزش دلار آمریکا هم افزایش پیدا کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که لوایح قانونی تصویب شده از سوی آمریکا در حمایت از اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین را به خطر بیاندازد.

در این بین، آمار اقتصادی چین نشان داد سود شرکتهای صنعتی در اکتبر به پایینت‌رین حد در هشت ماه اخیر سقوط کرده است. اعتماد مصرفی آمریکا هم در نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

به گفته اسپیواک، اگر بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرده که به کاهش نرخ‌های بهره ادامه نخواهد داد، در این موضع بماند آمار اقتصادی ضعیف هیچ تاثیری روی قیمت طلا نخواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را به منظور حمایت از رشد اقتصادی کاهش داده است اما پس از نشست اکتبر، سیاستگذاران آمریکایی اعلام کردند تا زمانی که نشانه جدی از وخامت اوضاع اقتصادی مشاهده نکنند، نرخ‌های بهره را پایین‌تر نخواهند برد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۵۵ دلار را تست کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود، به محدوده بین ۱۴۱۷ تا ۱۴۴۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۰۱ دلار و ۸۰ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۰۴ دلار و دو سنت رسید.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید