خبر فوری

طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی در روستاها

هرمزبان:بخشدار توکهور و هشتبندی ذر همایش دهیاران عنوان کرد:
طرح مشاركت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای بخش توکهور و هشتبندی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،بخشدار توکهور و هشت بندی با توجه به برنامه دولت و تدبیر و امید به توسعه و آبادانی روستاها با مشارکت مردم گفت: دولت زمینه های لازم برای اجرای طرح های مشاركتی مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای و مناطق كمتر توسعه یافته را فراهم كرده است.

عبدالرسول قنبری با بیان این که ایجاد كسب و كار مناسب و ثابت در روستاها علاوه بر استفاده از قابلیت های موجود در این مناطق، تأثیر بسزایی را در تأمین امنیت اجتماعی و كاهش پدیده مهاجرت روستائیان به شهر را دارد اظهار داشت: بحمدالله دولت در چند ماه اخیر ساز و كارهای لازم را برای اجرای طرح های مشاركتی مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و مناطق كمتر توسعه یافته فراهم نموده است.

بخشدارتوکهور و هشت بندی با تأكید به این كه توسعه پایدار روستاها در گرو توسعه همه جانبه آن در بخش های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … است افزود: اقتصاد و مشاغل موجود در مناطق روستایی و عشایری غالباً سنتی و کیفیت اشتغال پایین می باشد و این در حالی است که فرصت اشتغال در مناطق روستایی بسیار بالا و امکان توسعه شغل فراهم است.

وی از اجرای این طرح در روستاهای بخش توکهور و هشت بندی خبر داد و تصریح كرد: اشتغال‌زایی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معیشت زندگی آنان و کمک به فعال‌سازی اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

نماینده عالی دولت در بخش توکهورو هشت بندی شهرستان میناب هم چنین خاطرنشان ساخت: طرح مشاركت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق كمتر توسعه یافته، کارآفرینی جمعی روستائیان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

قنبری با اشاره به شرایط و ضوابط اعطاء تسهیلات به طرح‌های مشارکتی 50 تا 200 خانوار افزود: 50 خانوار با سهم آورده 35درصد سهم آورده و 65درصد وام- 100خانوار با 30درصد سهم آورده و 70درصد وام-150 خانوار با 25درصد سهم آورده و 75درصد وام و200 خانوار با 20 درصد سهم آورده و80 درصد وام و کارمزد 3درصد ودوره تنفس 3 تا 5 ساله است که برای 50 خانوار وام 1 میلیارد – 100 خانوار2 میلیارد- 150خانوار3 میلیاردو 200 خانوار4 میلیارداز سوی دولت تسهیلات در نظر گرفته شده است

عبدالرسول قنبری اشاره به مزایای این طرح؛ افزود: دولت به میزان 4 برابر آورده روستائیان؛ تسهیلات با کارمزد 3 درصد واگذار خواهد کرد که برای روستاهای مرزی این تسهیلات 9 برابر آورده روستائیان و با کارمزد صفر درصد خواهد بود با بازپرداخت 2 سال دوران مشارکت، یک سال تنفس و از سال چهارم به مدت 5 سال بازپرداخت آن انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بخش توکهور و هشت بندی شهرستان ویژه میناب گفت : امور اراضی موظف شده زمین رایگان در اختیار تعاونی قرار دهد و وزارت نیرو نیز وظیفه تامین انرژی شرکت را برعهده داشته که هزینه های آن پس از دو سال به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که ضمانت این تسهیلات حساب یارانه افراد خواهد بود؛ گفت: صندوق کارآفرینی امید  مسئولیت تهیه منابع مالی مورد نیاز این طرح را بر عهده دارد.

بخشدار توکهور و هشت بندی افزود: متقاضییان وسرمایه گذاران علاقه مند به بهره مندی از این امتیازات می توانند پس از ثبت تعاونی با مراجعه به بخشداری یا دستگاه های اجرایی در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به ارائه طرح های مورد نظرخود پیگیری پیگیری لازم به عمل آورند  

وی در پایان هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‎های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم، کارآفرینی جمعی، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد روستایی، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره‌ای ارزش تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت رااز اهداف و نتایج اجرای طرح مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی روستایی برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 394675

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید