خبر فوری

کوهن غول‌های رسانه‌ای آمریکا را «امپریالیسم ایدئولوژیک» نامید/ ارتباطمان را با فیس بوک، یوتیوب و توئیتر قطع کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «ساچا بارون کوهن» کمدین معروف، این هفته از «اتحادیه ضد افترا و رسوایی» خواستار وضع قوانینی دقیق‌تر بر شرکت‌های اینترنتی شد.

این کمدین مشهور هالیوودی، شبکه‌های اجتماعی را «بزرگ‌ترین ماشین پروپگاندای تاریخ» خواند و روسای «فیس‌بوک» «توئیتر» و «یوتیوب» را پادشاهان دزد فن‌آوری پیشرفته نامید.

کوهن در این مورد می‌گوید: تاکنون کاملا آشکار شده که این شبکه‌های اجتماعی اصلا قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند برای خودشان قانون وضع کنند. و تنها جریمه کردن آن‌ها دردی دوا نمی‌کند چراکه آن‌ها همچنان به تنفرپراکنی و تهمت و تعصب ادامه داده و دامن می‌زنند.

وی افزود: مدیران فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب باید شخصا مسولیت تمام محتواهایشان را بپذیرند چراکه از دخالت در انتخابات گرفته تا نسل‌کشی، در همه امور دخالت می‌کنند و چنانچه مجددا اینچنین موردی صورت گرفت باید به زندان بروند.

این کمدین به راحتی اعتراف کرده بود که گه‌گاه کمدی‌های او بچه‌گانه و گاهی اوقات حتی توهین‌آمیز بوده است و در میان آثار او کارهایی وجود دارد که میزان سطح تعصب مردم را پایین می‌آورد ولی هنگامی که مردم از طریق این شبکه‌‌های اجتماعی حقیقتی را می‌پذیرند، خیلی راحت‌تر دروغ و تنفر واقعی را تشخیص خواهند داد.

او باز در مورد انتشار دروغ بین مردم توسط شبکه‌های اجتماعی مذکور هشدار داد.

کوهن در این مورد افزود: دموکراسی به واقعیاتی مشترک وابسته است که با حضور شبکه‌های اجتماعی در حال رفتن به انزواست. در اینترنت هر چیزی می‌تواند کاملا قانونی و مشروع به نظر برسد.

کوهن، مدیرعامل فیس بوک «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل گوگل «ساندار پیچای»، بنیانگذاران سایت آلفابت «سرگئی برین» و «لری پیج»، مدیرعامل یوتیوب «سوزان وایکیکی» و مدیرعامل توییتر «جک دورسی» را به عنوان مسئول گسترش بسیاری از نفرت و تعصبات در اینترنت خواند و آن‌ها را «شش سیلیکون»(اشاره به سیلیکون وَلی کالیفرنیا محل پیداش بزرگ‌ترین سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی دنیا) نامید و آن را «امپریالیسم ایدئولوژیک» خطاب کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید