خبر فوری
هرمزبان:دست اندرکاران تحریم استفاده از مین، از ثبت رکوردی جدید برای تلفات ناشی از حوادث مرتبط با اینگونه مواد منفجره در جهان خبر دادند.

افزایش شمار قربانیان انفجار مین در جهان

افزایش شمار قربانیان انفجار مین در جهانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست اندرکاران تحریم استفاده از مین، از ثبت رکوردی جدید برای تلفات ناشی از حوادث مرتبط با اینگونه مواد منفجره در نقاط مختلف جهان خبر دادند.

دست اندرکاران کارزار پیمان ممنوعیت استفاده از مین، با اشاره به افزایش شمار قربانیان و مجروحان ناشی از حوادث انفجار مین در سال گذشته به حدود ۳۸۰۰ نفر، این عدد را بیشترین شمار تلفات در نقاط مختلف جهان توصیف کردند.

ناظران این کارزار بین المللی با اشاره به اینکه بیشترین استفاده از کارگذاری مین از سوی دولت‌ها بوده که هم اکنون متوقف شده است، هشدار دادند افزایش شمار تلفات مربوط به استفاده گروه‌های شبه نظامی از اینگونه وسایل انفجاری دست ساز سبب اختلال در روند موفقیت کامل منشور خلع سلاح در ۲۰ سال گذشته شده است.

پس از اجرای پیمان ممنوعیت استفاده از مین در سال ۱۹۹۹، شمار سالانه تلفات ناشی از حوادث انفجار مین و باقیمانده دیگر مواد منفجره جنگی به سرعت سیر نزولی به خود گرفت بگونه‌ای که در سال ۲۰۱۳ از ۱۰ هزار مورد به زیر ۳۵۰۰ مورد کاهش یافت.

براساس اظهارات استفان گاس، رئیس بخش تسلیحات دیدبان حقوق بشر، این پیمان چنان انزجاری علیه استفاده از اینگونه وسایل انفجاری ایجاد کرده که حتی کسانی که به این پیمان نپیوسته اند نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

پیمان ممنوعیت استفاده از مین که در حال حاضر ۱۶۴ کشور به عضویت آن درآمده اند، سبب شده است تقریبا همه اشکال استفاده از مین از سوی دولت‌ها شامل کشور‌هایی که آن را امضا نکرده اند نیز متوقف شود.

میانمار، که عضو این پیمان نیست، تنها کشوری است که نیرو‌های نظامی دولتی آن در سال گذشته از مین‌های ضد نفر استفاده کرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید