خبر فوری

فارس من| گزارش ملی سیلاب‌ها آذرماه به مردم ارایه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «توجه به مقوله آبخیزداری به عنوان مانعی بر سر راه سیل و فرسایش خاک» شده‌اند.

آنان بیان کرده اند که « ایجاد هر سانتی متر خاک سال‌ها به طول می‌انجامد اما به راحتی فرسایش می‌‌یابد که حفظ سرمایه آبخیزداری راهکاری برای حفظ خاک، تغذیه سفره های زیرزمینی، مهار روان‌آب برای پیشگیری از سیل است.

* گزارش ملی سیلاب، راهبرد ۱۰ سال آینده درباره سیلاب‌ 

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ایران و رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از کارگروه‌های هیات ویژه رسیدگی به سیلاب‌های اخیر، کارگروه محیط زیست است که در این کارگروه عوامل محیطی موثر در پیشگیری از سیلاب مورد بررسی قرار گرفتند و این بررسی‌ها به اهمیت نقش محیط زیست در پیشگیری از وقوع سیلاب منتج شد.

وی افزود: این نتایج می‌گوید که محیط زیست می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سیلاب ایفا کند و برای مثال تالاب‌ها، امکان جذب و حفظ آب را دارند و با کارکردی شبیه سد، در پیشگیری از جاری شدن سیلاب موثر خواهند بود.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: این موارد به همراه نتایج دیگری در گزارش ملی سیلاب‌ها آماده شده که راهبرد کشور را برای ۱۰ سال آینده در حوزه سیلاب‌ تبیین می‌کند.

*گزارش با ۲ ماه تاخیر، آذرماه به مردم اعلام می‌شود

وی درباره زمان اعلام گزارش نهایی سیلاب‌های اخیر به جامعه، خاطر نشان کرد: گزارش اولیه سیلاب‌های اخیر به دفتر رئیس‌جمهور ارایه شد اما پس از آن از رئیس‌جمهور ۲ ماه تمدید وقت را درخواست کردیم که امیدواریم سر ۲ ماه گزارش را به رئیس‌جمهور و جامعه تقدیم کنیم.

نیلی احمدآبادی افزود: موعد اولیه ارائه گزارش مهرماه ۹۸ بوده است که به این ترتیب گزارش در آذرماه ۹۸ اعلام عمومی خواهد شد.

*۵ میلیارد تومان اعتبار برای گزارش سیلاب‌ها 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، اوایل امسال سیلاب چندین استان کشور را درگیر کرد و رئیس جمهور دستور تشکیل هیأتی ویژه را برای تهیه گزارش ملی سیلاب‌ها با حضور شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مختلف ابلاغ کرد. وی به رئیس دانشگاه تهران هم به عنوان رئیس این هیات ویژه ماموریت داد که در ۶ ماه گزارشی ملی از سیلاب اخیر تهیه و ارائه کنند.

۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای تهیه این گزارش پیش‌بینی شد که تاکنون ۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.

انتهای پیام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید