خبر فوری

اغتشاش‌های خیابانی صدای اعتراض مدنی را به حاشیه می برد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ربیعی در این متن افزود: من در نشست سخنگویی گفتم پدیده اغتشاشات بیش از دو روز دوام نخواهد داشت. احساس کردم مرزبندی میان اعتراض مدنی و خشونت ضد مردمی تعمیق شده است.

وی تصریح کرد: جفای خشونت‌ها و اغتشاش‌های خیابانی این است که صدای اعتراض مدنی را به حاشیه می برد. این حاشیه‌رانی، خواست بدخواهان ایران و تروریست‌ها است.

او ادامه داد: دوگانه اعتراض یا اغتشاش، دوگانه گفت‌وگوی اجتماعی یا خشونت است. اولی سبب پویش و دومی عامل فرسایش است. نخبگان، انجمن‌های علمی و احزاب می‌توانند پیشرو گفت‌وگو باشند. دست همه اهل گفت‌وگو را می‌فشاریم.

ربیعی افزود: هدف طرح حمایت معیشتی با مدیریت مصرف سوخت، نه جبران کسری بودجه‌ی دولت، که جبران کسریِ حمایت از معیشت مردم، به ویژه اقشار کمتربرخوردار است. حدود ۶۰ درصد خانوارهای ایران خودرو شخصی ندارند و مصرف بخش بزرگی از خودروداران روستایی و شهرهای کوچک هم زیر شصت لیتر در ماه است. این طرح به نفع هر دو این ‌گروه‌های بزرگ است که اکثر شهروندان ایرانند. هموطنان‌مان به خصوص این دو گروه، به مرور زمان  آثار مثبت آن را خواهند دید.

بیشتر بخوانید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید