خبر فوری

بیماری‌های قلبی عروقی مهم‌ترین علل مرگ و میر در رفسنجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار سال ۹۷ تعداد کل مرگ و میرها در شهرستان‌های رفسنجان و انار که زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان هستند، تعداد یک هزار و ۳۲۷ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان کرد: از این تعداد ۵۷۱ نفر زن و ۷۵۶ نفر زن بودند و مهم‌ترین علت مرگ و میر آن‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

وی تصریح کرد: سرطان‌ها و حوادث ترافیکی و حوادث، رتبه‌های بعدی علل مرگ و میر در این دو شهرستان بوده است.

جمالی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین علل مرگ در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۷۰ سال سرطان‌ها و بعد از آن بیماری‌های قلبی عروقی بوده، افزود: شایع‌ترین سرطان در رفسنجان سرطان سینه است.

وی همچنین حوادث را مهم‌ترین علت مرگ نوجوانان و جوانان سنین ۵ تا ۲۹ سال عنوان کرد و گفت: سرطان‌ها در این گروه سنی رتبه دوم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به مسأله امید به زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه شاخص‌های اجتماعی بهتر شود امید به زندگی بیشتر می‌شود، یکی از شاخص‌های سنجش امید به زندگی پیشرفت و توسعه کشورهاست.

وی اضافه کرد: شاخص امید به زندگی در کشور ما ابتدای انقلاب ۴۵ تا ۵۰ سال بود و مرگ و میر در سن پایین رخ می‌داد اما طبق آخرین آمار سال ۹۰ امید به زندگی در مردان ۷۲٫۱ و در زنان ۷۶٫۹ است که از متوسط جهانی بالاتر هستیم.

جمالی‌زاده اظهار داشت: در رفسنجان طبق آمار سال ۹۷ امید به زندگی در زنان ۸۰٫۶ و در مردان ۷۶٫۹ است که باید روی کیفیت زندگی بیشتر کار کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید