خبر فوری

کاهش تصادفات منجر به فوت در پایتخت / عابرین پیاده با ۴۴ درصد در صدر جانباختگان حوادث رانندگی

کاهش تصادفات منجر به فوت در پایتخت / عابرین پیاده با ۴۴ درصد در صدر جانباختگان حوادث رانندگیمهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح مصوبات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور گفت: در این جلسه آمار و اطلاعات تصادفات حوزه شهری ۳۱ استان کشور از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در سال ۹۷ در شش ماهه اول سال ۹۸ ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ۲۵ درصد از مجموع جان باختگان تصادفات رانندگی در حوزه درون شهری است که بر اساس این آمار میزان جان باختگان تصادفات رانندگی در حوزه شهری در سال‌های ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، ۲.۳ درصد کاهش ، اما این آمار در شش ماهه اول سال جاری به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافته که باید تا پایان سال برای کاهش آن تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به استان‌هایی که کمترین و بیشترین میزان جان باختگان را در تصادفات شهری داشتند، گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی استان‌های گلستان، اصفهان و تهران در شش ماهه نخست سال ۹۸ بیشترین میزان کاهش و استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بیشترین میزان افزایش جان باختگان تصادفات رانندگی درون شهری را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخطار به شهرداری‌ها برای مدیریت بارش‌ها / رکورد دار بارش‌ها در استان تهران کدام مناطق بودند؟ 

او با اشاره به دو قشر آسیب پذیر در تصادفات رانندگی در شش ماهه نخست سال ۹۸ گفت: عابرین پیاده با ۴۴ درصد و راکبان موتور سیکلت با ۳۱ درصد بیشترین میزان جان باختگان در حوادث رانندگی هستند و باید گفت خودرو‌های سواری با ۵۶.۳ درصد و موتور سیکلت با ۳۶.۲ درصد بیشترین میزان تصادفات را رقم زده اند.

جمالی نژاد بیان کرد: اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در این جلسه خواستار تشکیل مستمر جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان و شهرستان‌های کشور با هدف دستیابی به راهکار‌های اجرایی در کاهش تصادفات و پایش مستمر به وضعیت استانی و شهرستانی شدند.

او افزود: همچنین اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به منظور ارتقای فرهنگ، ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی بر فعال سازی ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، دادستانی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه تأکید کردند.

جمالی نژاد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت قانونی تبصره ۳ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر استفاده از داوطلبان مورد وصول جهت اعلام و برخورد با تخلفات رانندگی و همچنین بررسی دلایل ازدحام ترافیک در هفته منتهی به نیمه اول آبان ماه و آلودگی هوای شهر تهران از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر تهران بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید