خبر فوری

رویایی که با محیط‌بانی به حقیقت مبدل شد + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس مازندران، سرویس اجتماعی؛ هر فردی در هر شغلی که دارد می‌تواند بدرخشد اگر علاقه و عشق به کار در وجودش باشد؛ گزارش ما در ارتباط با محیط‌بان چالوسی است که با توجه به علاقه زیادی که در ارتباط با طبیعت و حیات‌وحش در وجودش موج می‌زد زیبایی‌های حیات وحش را به تصویر کشید درحالی‌که شاید تصور برخی بر این باشد که تصاویر مربوط به طبیعت استان نیست ولی این محیط‌بان با ساعت‌های پیاده‌روی در دل طبیعت توانست این زیبایی‌ها را ماندگار کند.

 

ابوالفضل رهبری‌فرد محیط‌بان چالوسی پنج سال است وارد این حرفه شده و بیشترین دلیلی که وی را به این سمت سوق داده علاقه زیادش به طبیعت و حیات‌وحش بوده است.

به گفته خودش از وقتی وارد این شغل شده توانسته شناخت بیشتری نسبت به طبیعت پیدا کند البته اگر محیط بان نمی‌شد باتوجه به تحصیل در رشته منابع طبیعی دوست داشت وارد این حرفه شود.

 

وقتی وارد طبیعت شد و از نزدیک زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعت را لمس کرد تصمیم گرفت وارد دل طبیعت شود و هیچ چیز حتی پیاده‌روی‌های چند ساعته او را خسته نکرد تا بتواند این زیبایی‌ها را به تصویر بکشد.

 

نتیجه تلاش‌هایش در زمینه تصویربرداری و فیلم‌برداری  از طبیعت این شد تصاویر و فیلم‌هایش در دو فیلم کل دو علی احمدی زرین‌کلایی و فیلم اسرار مهدی چلانی استفاده شد.

 

 

قبل از اینکه وارد حرفه محیط بانی شود وارد طبیعت می‌شد تا بتواند حیات‌وحش را از نزدیک مشاهده کند اما زمانی که محیط‌بان شد این رویایش رنگ حقیقت به خود گرفت.

 

برای اینکه همه مردم ما بتوانند این زیبایی‌ها را ببینند این فیلم‌ها و تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت؛ چراکه خیلی از مردم تصورشان بر این بود این زیبایی‌ها در کشور ما باقی نمانده ولی باید گفت هنوز هم وجود دارد ولی فرهنگ شکار که در کشور در سال‌های گذشته شکل گرفته موجب شده از این زیبایی‌ها کاسته شود ولی در سال‌های اخیر فرهنگ حفاظت درحال نهادینه شدن است که برخی دوربین به دستان درحال ثبت این زیبایی‌ها هستند  باید گفت که شکارچی وقتی ماشه را می‌چکاند به همه زیبایی‌ها پایان می‌دهد اما ثبت تصاویر با دوربین نقطه شروعی برای زیبایی است.‌

 

این محیط‌بان می‌گوید: آرزو دارم با تصاویر و فیلم‌هایی که داریم فیلمی به شکل جامع بسازم  چرا که به اندازه کافی تصویر در اختیار دارم ولی درحال حاضر چنین امکانی برایم وجود ندارد چون امکانات لازم را در اختیار ندارم.

وی یادآور شد: درست است ما محیط‌بانان از امکانات لازم از جمله وسایل نقلیه در مضیقه هستیم و شرایط کاری نیز به‌گونه‌ای است که باید در محل کار حضور داشته باشیم اما به کارمان علاقه‌مند بوده و خط مقدم حفاظت از طبیعت هستیم.

 

این محیط‌بان گفت: برخی مناطق فوق‌العاده غنی هستند اما به‌دلیل تعداد کم محیط بانان حتی شاید یک محیط بان نیز در منطقه حضور نداشته باشد که لازم است در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید