خبر فوری

وحدت حاکم بر قشم به کشورهای منطقه مخابره شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم شامگاه امروز در جشن بزرگ آغاز هفته وحدت به میزبانی اهل سنت قشم اظهار داشت: عقل اقتضا می‌کند مذاهب اسلامی ضمن پاسداری از عقاید خود، مشترکات و اهداف کلی اسلام را مبنا قرار دهند.

وی افزود: امت اسلام باید برابر دشمنان مشترک خود همچون اعضای یک خانواده همگام و همراه باشند چرا که خداوند متعال در قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و پرهیز از تفرقه امر می‌کند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: هر کس از هر مذهب چه با اشاره و چه با کنایه بر طبل اختلافات بکوبد و مسیری برای ایجاد خلل در اجتماع مسلمانان ایجاد کند در حقیقت به اسلام و خون شهدای فرق اسلامی خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: جزیره قشم با مجاهدت علمای شیعه و سنی به نماد وحدت در ایران اسلامی تبدیل شده و باید تلاش‌ها در راستای حراست آن تداوم یافته و به‌عنوان الگویی عملی به کشورهای منطقه مخابره شود.

وی اضافه کرد: تفرقه‌افکنان ربطی به نظام اسلامی ندارند و این نظام همواره امت اسلامی را وحدت دعوت کرده و با کشتار و ایجاد تفرقه اعلام مخالفت دارد.

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر وحدت است، گفت: البته ممکن است افرادی بر خلاف این سیاست کلی حرکت کنند که ما آنان را دشمن، فریب‌خورده و یا جاهل می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم افزود: همه باید مدافع اسلام باشیم و در برابر دشمنانی که ارزش‌های اسلامی همچون حجاب و عفاف، مساجد و عقاید نسل جوان را هدف قرار داده‌اند ایستادگی کنیم.

وی دین گریزی را از مهمترین آسیب‌ها برشمرد و اظهار داشت: برای اصلاح امور و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باید شیعه و سنی دست به دست هم بدهند.

واگذاری هزاران هکتار از جزیره به نیم درصد از افراد

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: بزرگان جزیره باید برای اجرای عدالت تصمیمی جدی بگیرند و خیرین و تجار نیز نسبت به کمک به نیازمندان احساس تکلیف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: چه نیازی وجود دارد که هزاران هکتار زمین از جزیره به نیم درصد از افراد واگذار شود؟ در این خصوص نیز نیازمند تصمیمی جدی هستیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید