×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۲ آبان - ۱۳۹۸  
false
true

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی با سناریو‌های متعدد به دنبال  فراموشی یاد و عظمت شهداء و کم فروغ کردن این ستارگان درخشان هستند، تهیه و تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری و تولید محتواهای متناسب با مضامین پایداری و مقاومت می‌تواند مهر باطلی بر این توطئه‌ها بزند. هر چند تاکنون آثار شایسته‌ای از سوی هنرمندان در این زمینه تولید شده است اما از جهت کمّی نمی‌توان اذعان کرد به حد مطلوبی در زمینه تولید آثار مقاومت دست یافته‌ایم.

در این میان یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ حماسه و مقاومت در جامعه، بکارگیری خلاقیت‌های سمعی و بصری با استفاده از ظرفیت‌ و بسترهای موجود در جامعه است. از جمله‌ی این ظرفیت‌ و بسترها استفاده از فضاهای پر تردد درون شهری از جمله متروها است.

روزانه حدود ۲میلیون و ۸۰۰ نفر از متروی تهران  برای تردد استفاده می‌کنند، این عبور و مرور چند میلیونی فضایی را برای دغدغه‌مندان جبهه فرهنگی ایجاد کرده است که برای مقابله با فرصت طلبان در این عرصه به پا خیزند و عظمت مفهوم شهادت را در جامعه ایجاد کنند؛ طرح “روایت عاشقی” از جمله این فعالیت‌ها است که از تاریخ ۳۱ شهریور امسال(۱۳۹۸)، به منظور مقابله با دشمنان جبهه فرهنگی پا به میدان گذاشت.

بیشتر بخوانید:  تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز کشور

 

احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، در گفتگو با تسنیم درباره‌ی این طرح گفت: “روایت عاشقی” مجموعه برنامه‌ای است که از هفته دفاع مقدس آغاز شد و در طول سال هم ادامه پیدا می‌کند.

حماسه و پایداری , مترو (قطار شهری) , فرهنگ و هنر ,

وی در مورد علت آغاز این طرح افزود: ما برای گرامی  داشت شهداء و حضور در جبهه انقلاب این فعالیت فرهنگی را شروع کردیم تا مردم با مواجه شدن و دیدن این تصاویر متوجه شوند که در معرض و محضر شهداء قرار دارند و برای چند دقیقه هم که شده است مسافران درگیر این تصاویر شوند، مخصوصاً وقتی شهدایی را می‌بینند که هم‌ سن‌وسال خودشان هستند.

حماسه و پایداری , مترو (قطار شهری) , فرهنگ و هنر ,

بیسادی درباره‌ی چگونگی انتخاب و تنظیم این طرح‌ها گفت: برای انتخاب این طرح‌ها با هماهنگی‌ای که با خانواده‌ی شهداء انجام دادیم سعی کردیم بیشتر از تصاویر شهدای مدافع حرم و هم‌چنین تصاویر خصوصی‌تر شهداء استفاده کنیم تا مردم شهید را نزدیک‌تر به خود احساس کنند.

بیشتر بخوانید:  استقلال ۲ بازیکن جدید جذب می‌کند + عکس

حماسه و پایداری , مترو (قطار شهری) , فرهنگ و هنر ,

او در مورد برنامه‌های پیش‌رو طرح “روایت عاشقی” در مترو افزود: از دیدار‌هایی که با خانواده‌ شهداء داشته‌ایم، کلیپ‌های تصویری و وصایای آنان را به صورت طرح‌های موشن‌گرافیک و اینفوگرافی ساخته‌ شده و اکنون آماده انتشار است و اگر خدا بخواهد برای اولین بار فیلم‌ها و کلیپ‌های صامت  شهدای اهل‌تسنن و دیگر شهداء همزمان با هفته وحدت در نمایشگر ایستگاه‌ها و داخل مترو پخش می‌شود و به صورت پیوسته ادامه پیدا می‌کند.

در عملیات محرم چه گذشت؟ + عکس

معاون فرهنگی و اجتماعی مترو ادامه داد: روزانه ۲ تا ۳/۸۰۰ میلیون نفر از مترو برای حمل و نقل استفاده می‌کنند و در تمام متروها این طرح در حال اجرا است و در معرض دید مردم قرار دارد به غیر از خط ۵ که با توجه به ساختار متروهای این خط امکان نصب تصاویر وجود نداشته است، ولی در حال بررسی هستیم تا فضا را برای طرح‌های خود آماده کنیم.

وی افزود: برای بنر و کتیبه‌های تبلیغاتی و هم‌چنین تصاویر شهداء فضاهایی مختص قرار داده شده است و فضای تجاری مترو خللی در کاهش تعداد فرهنگی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  ترافیک روان در محور کرج-بیلقان

بیسادی این نوید را به مردم تهران داد که به زودی در ایوان انتظار ایستگاه حضرت ولی‌عصر(عج) کلیپ‌های مصاحبه‌ با خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس برای مردم پخش می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌روی ما “رادیو مترو” است که تصمیم داریم با توجه به قابلیت خط ۱، ۲ و ۳ مترو، صوت‌های شهداء را در ساعت‌هایی خاص از ایستگاه‌ها پخش کنیم.

او برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مترو گفت: جملات مشخص شهداء در مورد حجاب و عفاف انتخاب شده است و از اول آذر طرحش در مترو به صورت بنر و کتیبه اجرا می‌شود.

بیسادی در مورد استقبال پرشور خانواده شهداء و مردم تهران از این طرح افزود: ما در این طرح وظیفه‌ی خودمان را انجام دادیم ولی زمانی که برای مصاحبه به خانه‌ی شهداء می‌رویم، خانواده شهیدان بسیار برای اجرای این طرح  به ما محبت و لطف می‌کنند؛ بعد از این طرح سامانه اطلاع رسانی ما با سیل پیامک‌های مردم برای این کار شهدایی مواجه شد و بیشترین پیامی که از سامانه ۱۸۸۸ برای فرهنگی ارسال شد تشکر مردم از طرح “روایت عاشقی” بود.

حماسه و پایداری , مترو (قطار شهری) , فرهنگ و هنر ,

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true