خبر فوری

رایزنی نخست‌وزیر و وزیرخاجه لبنان درباره حوادث اخیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی لبنان به خبرگزاری رویترز گفت که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر و «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این منبع شامگاه چهارشنبه (۱۵ آبان) گفت که دو طرف «نشست مثبتی» داشته‌اند و طی آن، راه‌های برون‌رفت از بحران فعلی لبنان را بررسی کرده‌اند.

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

سعد الحریری هفته گذشته از سمت خود استعفا داد با این حال، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان از او خواسته تا زمان تشکیل دولت جدید، ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید