خبر فوری

سازمان ملل: تعرفه‌های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است

سازمان ملل: تعرفه‌های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سازمان ملل اعلام کرد جنگ تجاری چین و آمریکا موجب کاهش ۲۵ درصدی واردات کالا از چین به آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی معادل ۳۵ میلیارد دلار شده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) بر اساس نتایج یک مطالعه تاکید کرد این مساله موجب افزایش قیمت کالا‌ها برای مصرف کننده آمریکایی نیز شده است.

آنکتاد کرد به صورت کلی تعرفه‌های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است.

اگر اقدامات دو کشور برای دستیابی به توافقی تجاری شکست بخورد این جنگ تجاری مشمول همه کالا‌های چینی وارداتی به آمریکا به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد شد.

این تحقیق که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) منتشر شده است نشان داد ارزش کالا‌های وارداتی آمریکا از چین که مشمول تعرفه هستند در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا ژوئن میلادی به ۹۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. این میزان در مدت مشابه سال میلادی گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار بود.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی جهان باید با همکاری بین‌المللی حل شوند گفت اقتصاد جهانی باید بر پایه منافع مشترک همه کشور‌ها شکل گیرد. (بیشتر بخوانید)

رئیس‌جمهور چین به دنبال تقویت روابط خود با اروپایی‌ها آن هم در شرایطی است که جنگ تجاری این کشور با آمریکا تشدید شده است. این کشور همچنین از پنج ماه پیش باید با چالش بی سابقه هنگ کنگ مقابله کند که معترضان آن به سلطه فزاینده چین بر این منطقه اعتراض دارند. (بیشتر بخوانید)

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید