خبر فوری

نامه رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه قم درباره طرح مجلس برای بانکداری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، احمد علی یوسفی مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم در نامه خطاب به الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ انتقاداتی را درباره طرح بانکداری اسلامی که در حال بررسی در مجلس است مطرح کرد و از وی خواست نظرات حوزویان نیز درباره این طرح در مجلس شنیده شود. در این نامه آمده است:

جناب آقای الیاس حضرتی
رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

با صلوات بر پیامبر رحمت و خاندان مطهّرش؛ با احترام، طرح بانکداری اسلامی در قالب ۲۱۰ ماده از طریق رئیس محترم مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به دنبال درخواست مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه در اختیار این مرکز قرار گرفت. ضمن تشکر از تلاش‌های نمایندگان محترم، با بررسی‌های به عمل آمده روشن شد که طرح حاضر با ملاحظات جدی و مبنایی نسبت به حل معضلات بانکی موجود مواجه است؛ به گونه‌ای که طرح برای رسیدن به مرحله مطلوب نیازمند اصلاح و تکمیل اساسی، به‌ویژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌باشد. لذا مستدعی است هماهنگی فرمایید تا به منظور بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی متخصصان حوزوی عرصه پولی و بانکی جهت ارایه پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی، جلسه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و متخصصان حوزوی مرتبط با مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی تشکیل گردد.

از آنجا که بر اساس اعلام جنابعالی در رسانه ها این طرح قرار است بزودی در صحن علنی مجلس مطرح شود، لازم است پیش از آن تا حد ممکن از نظرات متخصصان استفاده شود. تجربه تاخیر در تغییر قانون عملیات بانکی بدون ربا بدلایل مختلف حاکی از این است که طرح جدید در صورت تبدیل به قانون مدت مدیدی مبنای نظام پولی کشور خواهد بود. از این رو لازم است حداکثر دقت در تنظیم و تصویب این طرح بعمل آید، از این رو تسریع در استفاده از نظرات متخصصان و بطور مشخص صاحب‌نظران حوزوی مرتبط با مرکز راهبری اقتصادمقاومتی حوزه‌های علمیه تاکید می‌شود.

تسریع در این امر زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای قانون‌گذاری و جلوگیری از برخی فرصت‌های آتی خواهد شد.

احمدعلی یوسفی
مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی

رونوشت:
– حضرت آیت‌الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه جهت استحضار؛
– جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جهت تاکید بر تشکیل جلسه؛
– حجت الاسلام والمسلمین مبلغی رئیس محترم مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید