خبر فوری

آمریکا چقدر فقیر دارد؟/ آمار تکاندهنده از افراد زیر خط فقر در ینگه دنیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا به نقل از الجزیره، با اینکه آمریکا به لحاظ ثروت و حجم تولید ناخالص داخلی حرف اول را در جهان می زند، میلیون ها نفر در این کشور از فقر رنج می برند.

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره در مطلبی با عنوان «38 میلیون فقیر و آمارهای دیگر… چهره دیگر آمریکای ابر قدرت» نوشت: آمریکا از نظر ثروت در صدر همه کشورهای جهان قرار دارد. این کشور از نظر حجم تولید ملی جایگاه نخست را دارد. بودجه هر یک از وزارتخانه های دولت آمریکا از بودجه کشورهای با حجم متوسط بیشتر است. به عنوان نمونه، بودجه امسال وزارت دفاع آمریکا بیش از هشتصد میلیارد دلار است. یعنی این مبلغ از کل بودجه دفاعی ده کشور پس از آمریکا از جمله کشورهای بزرگی مانند روسیه، چین، هند، ژاپن، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها بیشتر است.
در آمریکا میانگین درآمد هر فرد در سال بیش از پنجاه و پنج هزار دلار است و همین مسئله موجب شده است آمریکا در ردیف کشورهایی قرار گیرد که بالاترین درآمد را در جهان دارند. با وجود این، میلیون ها آمریکایی از فقر رنج می برند. 
دوازده ممیز نه درصد زنان و ده ممیز شش درصد مردان در آمریکا یعنی حدود سی و هشت میلیون شهروند آمریکایی فقیر هستند. این میزان بین اقلیت ها بیشتر است.
دست کم دوازده میلیون کودک یعنی حدود یک ششم کودکان در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند. چهارده میلیون و سیصد هزار شهروند آمریکایی برای خرید مواد غذایی یارانه ای، کوپن دولتی دریافت می کنند.
سال گذشته تعداد آوارگان (افراد بی خانمان) به پانصد و پنجاه و سه هزار نفر رسید. تعداد مردان آواره به هفتاد درصد افزایش یافت. سفید پوستان چهل و نه درصد آوارگان را تشکیل می دهند.
سال دو هزار و هجده, تعداد آمریکایی هایی که بیمه درمانی نداشتند, به سی میلیون و چهارصد هزار نفر رسید.  تعداد شرکت هایی که سال گذشته ورشکستگی خود را اعلام کردند، به بیست و سه هزار و صد و سه شرکت رسید. این درحالی است که هفتصد و پنجاه و پنج هزار نفر ورشکستگی شان را اعلام کردند. اظهار ورشکستگی به این معنا است که پرداخت تمام بدهی ها و تعهدات مالی متوقف می شود و دارایی ها یا اموال فرد به جز محل سکونت, از او گرفته می شود.
حجم بدهی دولت به صد و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است. بدهی دولت اواسط امسال نیز به بیست و سه میلیارد دلار رسید.
ایالت ویرجینیای غربی فقیرترین ایالت آمریکا است.  میزان فقر در این ایالت نیز نوزده ممیز یک درصد است. مجموع ساکنان این ایالت بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر است.
ایالت می سی سی پی دومین ایالت فقیر آمریکا است. شمار فقیران در این ایالت نوزده ممیز هشت درصد است و این میزان، بالاترین میزان فقر در آمریکا است.
ایالت آرکانزاس در جایگاه سوم قرار دارد. میزان فقر در این ایالت شانزده ممیز چهار درصد و جمعیت این ایالت سه میلیون نفر است. بیشتر بخوانید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید