خبر فوری

بزرگترین جشنواره فرهنگی محرم خارج از دغدغه مسؤولان/پایان دومین اشکواره حسینی در آمل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، دومین گام اشکواره حسینی به عنوان بزرگترین جشنواره فرهنگی هنری حوزه محرم و عاشورا در شهرستان آمل در حالی پایان یافت که تنها دو مسؤول آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم حضور یافت و رئیس حوزه هنری استان مازندران نیز مهمان ویژه این مراسم بود، به جز این ، هیچ یک از مسؤولان شهرستان آمل شامل فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل در جمع نزدیک به هزار نفری حاضر در اختتامیه مراسم حضور نداشتند تا بزرگترین برنامه فرهنگی در حوزه عاشورا و محرم خارج از دایره مسؤولان این شهرستان قرار گیرد.

دبیر اشکواره حسینی که دومین سال برگزاری خود را طی کرد، در مراسم اختتامیه این همایش در سالن اریکه آریایی این شهرستان با اشاره به اینکه این جشنواره به همت و ظرفیت مردمی برگزار می شود، تصریح کرد: در برگزاری دومین سال این جشنواره، نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ هنرمند اثر در بخش‌های عکس، نمایش، شعر، دلنوشته، فیلم مستند و تئاتر به این جشنواره ارسال کردند.

حسین جوادی با بیان اینکه در بخش عکس حضور عکاسان ۲۲ استان کشور چشمگیر و قابل اعتنا بود، بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که برنامه‌های فرهنگی و هنری خارج از دایره اداری و دولتی نیز قابل برگزاری است و تنها باید سایه حمایت‌های دولتی بر سر آن باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در این مراسم، بیان کرد: بارها نخواستیم گلایه داشته باشیم اما حضور و مشارکت بیش از سه هزار هنرمند و حضور نزدیک به هزار نفر در مراسم اختتامیه نشان می‌دهد که این جشنواره با یاری اباعبدالله الحسین(ع) با استقبال بی شمار و بی نظیر همراه است.

جوادی با تاکید بر اینکه اینکه برخی سیاسیون نمی‌خواهند برنامه‌های فرهنگی در خور اعتنا را ببینند در روند برگزاری این مراسم خللی ایجاد نمی‌کند، از حمایت‌های مردمی و دبیران جشنواره قدردانی کرد و گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند هر ارزشی در قالب هنری و فرهنگی درآید تاثیرگذار و ماندگار است، تکلیف این اشکواره و برگزارکنندگان آن را مشخص می‌کند و اگر امروز هیچ یک از مسئولان شهرستان به جز دو اداره ارشاد و آموزش و پرورش در این مراسم حضور نیافتند، به سطح دغدغه آنان باز می‌گردد.

اجرای نقالی، تواشیح گروه برتر صداوسیما و حضور بازیگران تلویزیون در این مراسم به همراه اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه دومین دوره اشکواره حسینی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس ،  برگزیدگان بخش شعر؛  حسینی سید علی حسینی ایمنی و مهدی حبیبی از بابل ، احمد ایرانی نسب از ساری ، سمیه ابراهیمی از بهشهر شقایق زینی از آمل بودند.

برگزیدگان در بخش شعر بومی؛ زهرا غلامعلی تبار از بابل و سید اسحق فاطمی از تنکابن بودند.

برگزیدگان در بخش شعر فارسی ؛ محمد پورمرادی از چالوس ‌، حسین دارایی از قائمشهر و  کاظم ذبیحی نژاد از آمل بودند.

برگزیدگان در بخش عکس: فرزین عامری از آمل،  بهرام بیات از زنجان،  امیر عنایتی از تربت حیدریه ، فاطمه تاجیک از تهران و داود ایزدپناه بودند.

برگزیدگان در بخش فیلم؛ فیلم  ” آیین تشت گذاری ”  به کارگردانی علی اکبر پارسی نژاد از قائمشهر ، فیلم  ” تا فردا ”  به کارگردانی علی توکلی زانیانی از شهرکرد ، فیلم  ” راه دل “، به کارگردانی مهدی زمان پور کیاسری از تهران،  فیلم  ” ساعت صفر “به کارگردانی قاسم صادقی  از ساری و فیلم  ” کیست مرا یاری کند “به کارگردانی  کیوان سلیمانی از ساری بودند.

برگزیدگان در بخش نمایش و بروشور؛  نمایش ۳:۱۴ از ساری سرکار خانم بهناز دوستی ، در بخش بروشور به حامد مربوط صادق و نمایش صدای پای آب از محمود آباد بودند.

برگزیدگان در بخش ایده و طرح؛ مسلم خردمند نمایش نقل واقعه از چالوس ، در بخش ایده مهدی نصرالله زاده ، بخش نمایش بغض طالب از ایزدشهر بودند.

برگزیدگان بازیگری مرد؛ رضا اسماعیل زاد نمایش بغض طالب از ایزد شهر، امیر حسین مهدوی نمایش ۳:۱۴ از ساری، ایمان خالقی زاده نمایش ارثیه از میاندرود،  مجتبی قلی زاده بخاطر نمایش صدای پای آب از محمود آباد،  حامد مربوط صادق نمایش صدای پای آب از محمود آبادو مسلم خردمند بخاطر نمایش نقل واقعه از چالوس بودند.

برگزیدگان بازیگری زن؛ رایا مربوط صادق نمایش صدای پای آب از محمود آباد، مریم صدیقی نمایش عتیقه از رامسر و  فاخره شعبانیان  نمایش عتیقه از رامسر بودند.

برگزیدگان بخش کارگردانی؛ مسلم خردمند کارگردان نمایش نقل واقعه از چالوس و بهناز دوستی کارگردان نمایش ۳:۱۴ از ساری ، فاخره شعبانیان کارگردانی نمایش عتیقه از رامسر ،  حامد مربوط صادق  نمایش صدای پای آب از محمود آباد و  مهدی نصرالله زاده نمایش بغض طالب از ایزدشهر بودند.

برگزیدگان در بخش تواشیح؛ گروه بین المللی الغدیر تهران و گروه بین المللی طاها ساری بودند.

برگزیدگان در بخش سرود؛ دبستان پسرانه راه نور و دبستان دخترانه شکوه دانش بودند.

برگزیدگان در بخش دلنوشته؛ مبینا عسکری از دبیرستان شهید عمران وسطی کلا ، ملیکا ابراهیمی از دبیرستان نمونه بلوری ، فاطمه هدایتی از دبیرستان خانزاد ، مهدی فتحی از دبیرستان شاهد پسران ‌، مبینا زکوی از دبیرستان فرزانه زینب اسماعیلی از دبستان شهید صابر، کیمیا طالبی  از دبستان نیایش ، پرنیان شهبازی از دبستان بشری ، معین افضلی از دبستان زندگی، سبحان اسفندیار از دبستان بهنام، نیلوفر علیزاده از دبستان آیت‌الله فرسیو، هلیا علوی از دبستان شاهد دختران و سید محمد رضا موسوی از دبستان زندگی بودند.

انتهای پیام/۸۶۰۲۹/ج

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید