یادداشت

یادداشت| آیا نماینده مجلس با خبرنگاران حوزه جنوب ایلام قهر است؟

یادداشت| خبرنگاری از حوزه جنوب ایلام: وقتی نماینده حوزه انتخابیه در یک‌سال گذشته حتی با خبرنگاران حوزه جنوب دیدار نداشته است، قرار است با خبرنگاران مرکز استان نشست خبری بگیرد و بیلان کاری دهد.

امشب در کانال رسمی خانه مطبوعات استان، مطلبی با این عنوان منتشر شد:
«نشست خبری اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با شادمهر کاظم زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی زمان: شنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۱ مکان: سالن جلسات اداره ارشاد شهرستان»

وقتی این مطلب را دیدم چند سوال به ذهنم خطور کرد. چه شده است که نماینده حوزه جنوب استان ایلام با خبرنگاران مرکز استان نشست خبری می‌گیرد در جایی که حتی خبرنگاران و اصحاب رسانه حوزه انتخابیه حضور ندارند؟ چرا نماینده مردم در مجلس در یک‌سال گذشته حتی یک دیدار با خبرنگاران حوزه انتخابیه خود نداشته است یا اگر داشته منحصر به افراد خاص در یک شهرستان خاص بوده است؟ آیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبرنگاران شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره را خبرنگار و اصحاب رسانه نمی‌داند که حتی حاضر نبوده با خبرنگاران این شهرستان‌ها دیدار داشته باشد؟

چرا نماینده مردم در روز خبرنگار در سال جاری با خبرنگاران آبدانان دیدار نداشت؟ آیا بیلان کاری آقای نماینده در شهرستان‌ها برابر است یا عملکردی برای دفاع دارد؟
با توجه به اینکه نماینده مجلس می‌توانستند نشست خبری خود را حداقل در ایام منتهی به روز خبرنگار بگیرد، چرا این نشست خبری را نزدیک با ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس گرفته‌ است . این نشست خبری بوی تبلیغات زود هنگام برای انتخابات آتی را می‌دهد یا خیر.

اصولا نویسنده این نوشتار مشکلی با نشست خبری نماینده با اصحاب رسانه استان ندارد چرا که نمایندگان مجلس باید پاسخگوی اصحاب رسانه و اذهان عمومی باشند و برخی کارهای نمایندگان مجلس پیگیری امورات استانی است اما چرا با خبرنگاران شهرستان‌های حوزه انتخابیه نشست خبری نگرفته و این نشست را در مرکز استان متمرکز کرده است؟ 
با کمال احترام برای خبرنگاران مرکز استان و نمایندگان و سرپرست‌های محترم خبرگزاری‌های استان، اما نویسنده این نوشتار معتقد است نماینده حوزه جنوب می‌بایست به‌طور مستقیم بیلان کاری خود را با خبرنگاران حوزه جنوب در میان می‌گذاشت تا اگر کم و کاستی در شهرستان‌ها وجود دارد از سوی خبرنگاران به نماینده مجلس منعکس شود و وی جوابگوی برخی قول‌ها و وعده‌های خود در شهرستان‌ها باشد.

آیا نماینده مجلس با اصحاب رسانه حوزه انتخابیه خود قهر است که در صدد نشستی برای بیان کارهای انجام شده یا نشده و قول‌های خود در شهرستان‌ها باشد؟

شاید نماینده مجلس در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی مجلس می‌خواهد از ظرفیت رسانه‌های مرکز استان که کمیت بیشتری دارند برای تبلغیات انتخاباتی استفاده کند.
 کاظم زاده می توانست چنین نشست خبری را در یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود برگزار کند و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی جواب دهد. اما دلیل رویا رو نشدن نماینده مجلس با خبرنگاران حوزه انتخابیه خود و برگزاری چنین نشست‌هایی با خبرنگاران مشخص نیست.

 امیدواریم این نماینده مجلس اولویت کاری خود را حل مشکلات حوزه انتخابیه خود در مدت باقیمانده دوره نمایندگی بداند و حداقل در حوزه انتخابیه خود هم جوابگوی اصحاب رسانه باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید