خبر فوری
هرمزبان:مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های امدادی و عملیاتی طی یک هفته به ۵۱ نفر حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی کردند.

آماده باش نیرو‌های امدادی/ نجات ۵۱ نفر گفتار در سیل و آبگرفتگی خراسان جنوبی

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی اعلام شرایط جوی نامساعد در خراسان جنوبی بلافاصله ۱۴۰ امدادگر جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

او افزود: در این مدت ۲۸ پایگاه ثابت و موقت آماده هر گونه امدادرسانی به حادثه دیدگان بوده‌اند و ۴۳ دستگاه خودرو آمبولانس و نجات در پایگاه‌های امداد و نجات استان مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ظهر دیروز (پنجشنبه) با اعلام آبگرفتگی در روستای خونیک چارتنگ (۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسدیه) تیم امدادی پنج نفر به این روستا در شهرستان درمیان اعزام شدند و دو خانه که دچار آبگرفتگی شده بود را از آب تخلیه کردند.

شهریاری گفت: نیرو‌های امدادی و عملیاتی در مجموع هفته‌ای که گذشت به ۷۲ مورد حادثه امدادرسانی کردند که حوادث جاده‌ای با ۳۶ مورد در صدر بوده است.

او ادامه داد: در این مدت به ۲۳۵ نفر امدادرسانی شد که ۱۷۰ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای، ۵۱ نفر مربوط به سیل و آبگرفتگی، و بقیه مربوط به خدمات حضوری، شهری و کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۴۹ تیم عملیاتی در هفته‌ای که گذشت به محل حوادث اعزام شدند و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۵۴ ثانیه ثبت شد.

او افزود: مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در حوادث احتمالی است و هموطنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس بگیرند یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

فعالیت سامانه بارشی که از ابتدای هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد در اغلب نقاط این استان تا امروز ادامه داشت و بارندگی با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک، خساراتی را در این بخش برجا گذاشت.

با این وجود خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان از استان‌های کم بارش به شمار می‌رود و ۲ دهه با خشکسالی مواجه است که به دلیل کاهش نفوذپذیری خاک و تخریب پوشش گیاهی، بارش‌های رگباری در مدت محدود باعث بروز خسارت می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید