خبر فوری

آیا VODها هم غیر قانونی دانلود می‌کنند؟

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در مصاحبه‌ای که یکی از معاونان سینمایی اخیرا داشته است، گفته شده که VODها نیز حق رایت فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را می‌خرند و عواقب دور زدن قوانین حق رایت آنقدر وخیم است که در صورت همچین کاری امکان ادامه داشتن فعالیت این رسانه‌ها تا به حال ممکن نبود.

وی در ادامه گفته است که این رسانه‌ها رایت‌ها را به‌دلیل تحریم از کشورهای همسایه مانند لبنان و امارات که خریده‌اند می‌خرند و در سایت خود بارگذاری می‌کنند.

عدم نظارت و سانسور درست محتواهای خارجی آسیب جدی به خانواده‌ها می‌زند/ نبود سریال‌های ایرانی در اپیدو علت دارد

سه نکته مهم در اینجا قابل ذکر است. اول اینکه سندی دال بر اینکه شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی مانند نتفلیکس‌، یونیورسال، دریم ورکز و… حق و رایت آثار خود را به طور کامل به این کشورها فروخته‌اند و بعد هم اضافه کرده‌اند که می‌توانند فیلم‌ها را به کشورهایی مانند ایران که تحریم است بفروشد! باید ارائه شود. ضرورت این نکته این است که همانطور که معاونت محترم از عواقب بسیار بد دور زدن تحریم برای این سایت‌ها گفته‌اند حتما این عقوبت‌ها گریبانگیر کشورهای همسایه نیز خواهد شد.

دوم آنکه تسنیم در طی گفت‌وگوها و گزارش‌هایی که بدست آورده است متوجه این حقیقت شده است که عموم این رسانه‌های مجازی از همین سایت‌های دانلود و تورنت برای خود استفاده می‌کنند و حتی برخی از آنان که قصد کرده بودند که روال قانوی و موجه را طی کنند با ایمیل زدن به برخی از شرکت‌های مهم فیلمسازی تلاش کردند تا وارد مذاکره برای خرید رایت بشوند ولی طرف خارجی حتی به ایمیل‌های آنان جواب هم نداده است.

سومین نکته که در ادامه نکته قبل است اینکه در صورت دانلود این سایت‌ها و بارگذاری محتوا در آن‌ها واقعا چه اتفاق بدی برای آن‌ها خواهد افتاد که معاون محترم بین الملل آنرا هشداری برای این رسانه‌ها عنوان کرده است؟ آیا سایت‌های آنان توسط شرکت‌های خارجی فیلتر می‌شود؟  آیا دیگر فیلم نمی‌سازند؟! واقعا چه خواهد شد؟

اگر هم واقعا چنین است و رسانه‌ها محتوای خود را از شرکت‌های خارجی می‌خرند بی‌دلیل «نتفلیکس» نمی‌گفت که یکی از این شرکت‌ها در حال دزدیدن محتوا از من است و جالب‌تر آنکه مدیریت محترم آن رسانه هم هیچ واکنشی به این گفته نشان نداد.

داستان توقف دانلود فیلم‌های خارجی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید