خبر فوری
هرمزبان:کارشناس مسائل پولی و بانکی گفت: بازار ارز باید مدیریت شود و برای فعالیت اقتصادی ثبات و قابل پیش بینی بودن نرخ ارز مهم است.

بازار ارز به کدام سمت حرکت می کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی کارشناس مسائل پولی و بانکی در برنامه تیتر امشب در باره چشم انداز بازار ارز تصریح کرد: بازار ارز احتیاج به مدیریت دارد. عرضه و تقاضا در این بازار به خصوص در کشورهای در حال توسعه باید مدیریت شود که حول نرخی که قابل ادامه باشد نگه  داشته شود.

وی افزود: الان چند ماهی است که با وجود حوادث تاثیر گذار همچون حمله به نفتکش و اتفاقات سوریه شاهد تغییر جهش گونه در بازار ارز نبودیم. برای فعالان اقتصادی هم ثبات بازار  مهم است.

رحمانی بیان کرد: بعضی کشورها در روابط با ایران تجدیدنظر کرده اند و فشارها کمتر شده است.

وی ادامه داد: اگر اصرار به پایین آوردن نرخ ارز باشد دولت متهم به دستکاری نرخ و دخالت در بازار می شود

این کارشناس اقتصادی گفت: بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده  ایران ارزش پول را تقویت کرده که قدرت چانه زنی را در مذاکرات افزایش دهد که این تاثیر مثبتی برای اقتصاد ما دارد.

وی تاکید کرد: صادرات غیرنفتی به شرطی اتفاق می افتد که سودآور باشد اگر دستکاری تصنعی کنیم نفع صادرات را افراد دیگری می برند نه صادرکننده در شرایطی که به شدت نیاز به توسعه صادرات غیرنفتی داریم صلاح نیست به دنبال کاهش نرخ ارز باشیم

رحمانی افزود: مهمترین ابزار  کنترل نرخ ارز کنترل خروج سرمایه است و بانک مرکزی برای مقابله با فشار تورمی لازم است این کار را انجام دهد.عامل اصلی گرانی نیروی رشد نقدینگی بود.

کارشناس مسایل پولی و بانکی گفت: اگر افراد حقیقی و حقوقی پیش بینی کنند تورم ادامه دارد تقاضای سفته بازی در بازار ارز ایجاد می شود اگر چشم اندازی ایجاد کنیم که تورم رو به کاهش است سفته بازی کاهش می یابد.

در حال تکمیل…

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید