خبر فوری

علی نژاد: چینی‌ها با دو میلیون دلار هزینه می‌خواستند قهرمان شوند/ طلای تالو در رویاهایمان هم نبود

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه تیم ملی ووشوی ایران در بخش ساندا عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و در مجموع ساندا و تالو نائب قهرمان جهانی شد، اظهار داشت: مسابقات واقعا در بالاترین سطح  ممکن برگزار شد. این رقابت‌ها از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار شرایط خوبی را داشت. چینی‌ها برای برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان بیش از دو میلیون دلار هزینه کرده بودند.

وی ادامه داد: کشورهای حاضر در این مسابقات برای رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال‌ها، سرمایه‌گذاری کرده بودند. ما هم تمام تلاشمان را کردیم و باوجود مشکلاتی که داشتیم و تا جایی که در بضاعت‌مان بود، برای تیم ملی تدارک دیدیم. سه ماه و نیم ملی‌پوشان در شهرهای تهران، خراسان رضوی، سمنان و کرمانشاه اردو برگزار کردند و از مسئولان هیأت‌های استانی تشکر می‌کنم. 

نایب رئیس فدراسیون آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در مورد اینکه به خاطر شرایط اقتصادی تیم ملی به اردوهای برون مرزی اعزام نشد، گفت:‌ ما از قدرت خودمان برای برگزاری اردوی مشترک استفاده کردیم. ۴ تیم خارجی به ایران آمدند و ما اردوی مشترکی با آنها برگزار کردیم. عدم اعزام به اردوهای تدارکاتی خارجی با حضور این ۴ کشور در ایران جبران شد. خوشبختانه با تمام برنامه‌ ریزی‌ها ما توانستیم با مربیان ایرانی در چین قهرمان شویم. دوره‌های قبل سه مربی خارجی بودند، اما این دوره ۴ سرمربی ما ایرانی بودند و با مربیان ایرانی قهرمان دنیا شدیم. 

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به اینکه آیا قهرمانی در روسیه، روی ووشوکاران چین و رقیب تاثیر گذاشته بود یا خیر، اظهار داشت: ما دوره قبل و در روسیه عنوان قهرمانی را کسب کردیم و در این دوره، رعب و وحشت را در صورت چینی‌ها به راحتی می‌دیدیم. نه فقط چینی‌ها بلکه دیگر کشورها هم از ووشوکاران ما می‌ترسیدند. این موضوع روی کیفیت بازی آنها تاثیر منفی گذاشته بود.

وی ادامه داد: همانطور که در گذشته وقتی اسم چینی‌ها می‌آمد، تاثیر منفی روی  عملکرد ووشوکاران ما می‌گذاشت و روی نتایج تاثیر داشت اما ما در چین و در چهره ووشوکاران آنها ترس را می‌دیدیم. آنها در کشور خودشان و در شهر خودشان در بازی‌های رو در رو شکست خوردند.

علی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که دو میلیون دلار هزینه چینی‌ها برای این شده بود که عنوان قهرمانی را از ایران پس بگیرند، گفت: دقیقا همینطور است. آنها دو میلیون دلار برای برگزاری مسابقات جهانی هزینه کرده بودند. حالا بماند که برای تدارکات تیم خود به چه اندازه هزینه کرده بودند. آنها دوره قبل عنوان قهرمانی را در روسیه از دست دادند و این بار آمدند تا در کشور خودشان با سرمایه‌گذاری که انجام داده بودند، قهرمانی را از ما پس بگیرند. حتی من در مصاحبه‌های پیش از اعزام به مسابقات جهانی چین اعلام کرده بودم، هدف گذاری ما یکی از سکوهای مسابقات جهانی است، اما شاهد بودیم که بچه‌ها در شانگ‌های گل کاشتند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد بالاخره ووشو هم وارد المپیک شود یا خیر، گفت: واقعیت این است که هیچ چیز غیرمحتمل نیست. قاعدتا در بحث المپیک ۲۰۲۴ پرونده رشته‌هایی که می‌توانند به المپیک اضافه شوند، بسته شده است، اما اتفاق جدیدی که رخ داده این است که وزیر ورزش که رئیس کمیته ملی المپیک چین است، رئیس فدراسیون جهانی شده است. او از لحاظ جایگاه حزبی در حاکمیت کمونیسیتی چین در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی افزود: بعد از انتخابات ریاست فدراسیون جهانی او صحبت‌هایی را مطرح کرد و در همان ابتدا مدعی شد که می‌خواهد ووشو را به المپیک وارد کند. قرار است المپیک ۲۰۲۲ زمستانی در پکن برگزار شود. رئیس جدید فدراسیون جهانی روابط بسیار قوی با رئیس کمیته بین‌ المللی المپیک دارد. او همیشه از لحاظ مالی و معنوی کمیته بین‌المللی المپیک را حمایت کرده است. این نشان دهنده اهمیت ووشو برای چینی‌هاست.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: وقتی می‌خواهیم در مورد ورزش چین صحبت کنیم، بحث متفاوت است. حاکمیت چین پشت ووشو است و قطعا با تصمیم رهبری این کشور، چنین تصمیمی را گرفته است. این موضوع ما را به المپیک نزدیک تر می‌کند.

علی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که از نظر شما عملکرد تیم ملی تالو در مسابقات جهانی راضی کننده بود یا خیر،‌ عنوان کرد: واقعیت را بگویم، ما در رویاهایمان هم نمی‌دیدیم طلای فرم انفرادی تالو را کسب کنیم. آن هم یک جوان ۱۸ ساله‌ای که دو ماه قبل در مسابقات جوانان آسیا در برونئی شرکت کرده است. ما اصلا فکر نمی‌کردیم این اتفاق رخ دهد، اما با همت و تلاش فرشاد عربی این نتیجه رقم خورد.

وی ادامه داد: در فرمی که مجیری اجرا کرد، ۵۴ نفر اجرا داشتند که در نهایت نماینده کشورمان به مدال طلا دست یافت. حسینی بین ۸۶ نفر ششم شد، حسن‌زاده بین ۵۴  نفر چهارم شد. این عملکرد خوب بچه‌های ما را نشان می‌دهد. کاملا میلیمتری نتیجه کسب کردند. ما در دختران هم عملکرد خوبی داشتیم و مجموع این عملکرد خوب، با مربیان ایرانی رقم خورد.

وی  در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان ساخت: جا دارد از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان علیرغم مشکلاتی که بود و ما را حمایت کردند، تشکر کنم. ما امسال در رده‌های پایه و کوراش به خوبی اعزام‌ها را انجام دادیم بدون مشکل آخرین اعزام‌مان را انجام دادیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید