خبر فوری
هرمزبان:امروز با تاریخچه محله‌ای در پایتخت آشنا شوید که در زمان قاجاریان جزو محله‌های اعیان نشین شهر بود.

محله‌ای که یادآور نام یک زن نیکوکار است + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، منیریه یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران است. این محله در زمان قاجار جزو محله‌های اعیان نشین شهر بود و امروز از جنوب به خیابان فرهنگ، از شمال به چهارراه سپه، از شرق به چهارراه ابوسعید و از غرب به چهارراه لشکر منتهی می‌شود. از این مباحث جغرافیایی که بگذریم، به طور حتم نام این محله برخی از شما را نیز به فکر انداخته است. این سوال در ذهن ما هم شکل گرفت؛ به جستجوی جوابی برای این سوال بودیم که به نام یکی از زنان حرمسرای ناصرالدین شاه رسیدیم؛ منیرالسلطنه.

محله‌ای که یادآور نام یک زن خیر است

منیرالسلطنه زنی نیکوکار بود و ثروتش را وقف امور خیریه کرد. او بعد از فوت برادرش امیرنظام با ارث به جا مانده از او مدرسه‌ای را در گورستان مجاور بقعه امامزاده سید نصرالدین ساخت. این مدرسه با نام مدرسه منیریه شناخته می‌شود.

محله‌ای که یادآور نام یک زن خیر است

نام محله و میدان منیریه یادآور نام زنی خیر به نام منیرالسلطنه است. باید گفت جدای از هر چیزی نام خیرین همواره باقی است و هرگز فراموش نمی‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید