درخواست باقری‌معتمد برای دیدار با رئیس دستگاه قضا: فقط حقم را می‌خواهم

محمد باقری معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که درخواست شما از مسئولان قوه قضاییه چیست، گفت: در بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۲ موفق به کسب مدال نقره شدم. کمیته بین المللی المپیک (IOC) در آن سال تصمیم گرفت که به تعدادی از ورزشکاران مدال آور برای مدت دو‌سال مبلغی را به عنوان بورسیه پرداخت کند. بر همین اساس هر سه ماه یک بار ۲۵۰۰ دلار به این قهرمانان توسط کمیته های ملی المپیک پرداخت می شد. 

وی افزود: من از طرف IOC انتخاب شدم و این پول هر سه ماه به کمیته ملی المپیک ایران پرداخت می‌شد تا از طریق فدراسیون تکواندو به من پرداخت شود، اما متاسفانه زمانی‌که پول در اختیار فدراسیون قرار می گرفت، این مبلغ به دست من نمی رسید. 

باقری معتمد عنوان کرد: زمانی که به طور کاملا اتفاقی از جریان بورسیه مطلع شدم ‌و از فدراسیون پرس وجو‌ کردم، به من گفتند که کل پولی که برای شما ارسال شده، ۴۵۰ دلار است. من هم از طریق یکی از دوستان با ارسال ایمیلی به IOC  این موضوع را پیگیری کردم که جواب آنها پرداخت مجموع مبلغ ۲۰ هزار دلار در مدت دو سال برای تحویل به من از طریق فدراسیون بود. 

نایب قهرمان المپیک لندن اظهار داشت: پس از دریافت ایمیل از IOC، از فدراسیون خواستم کل مبلغ را به من پرداخت کنند که با مخالفت و انکار نسبت به پرداخت هرگونه پولی بابت بورسیه از طرف IOC مواجه شد. پس از  آن، اسناد IOC  مبنی بر اینکه فدراسیون بابت بورسیه من ۲۰ هزار دلار طی دو سال دریافت کرده بود را برای رئیس فدراسیون ارسال کردم و‌ بواسطه دوستان مشترک، درخواست کردم که موضوع را بی سر و‌صدا یا رسانه ای شدن حل و‌ فصل کنیم که نپذیرفت ومجبور شدم برای احقاق حقم از طریق مرجع قضایی شکایت خود را مطرح کنم. 

معتمد با تاکید بر اینکه در پرونده متشکله در دادسرای فرهنگ و رسانه جعل امضا و‌ دریافت پول توسط فدراسیون و عدم پرداخت آن به من محرز شده بود، اظهار داشت: آنها مدعی بودند که فدراسیون هزینه جراحی پای من که در مسابقات آزاد هلند در قالب تیم ملی رخ داده بود را پرداخت کرده و‌ آن پول هزینه پای من شده، در حالی که هزینه عمل پای من باید با هماهنگی فدراسیون از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی پرداخت می‌شد؛ نه هزینه شخصی و از جیب ورزشکار. ضمن اینکه سوال من این است، آیا هزینه جراحی رباط صلیبی پا در ایران ۲۰ هزار دلار می‌شود؟

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: حالا از ریاست محترم قوه قضاییه آیت الله ‌رییسی که در این مدت گام های موثر و زیادی را برای اجرای عدالت و دبرخورد با فساد در ایران اسلامی برداشته و نور امیدی در دل مردم زنده کرده، تقاضا دارم خدمت ایشان رسیده و نسبت به اعاده دادرسی و بررسی مجدد‌ پرونده بنده دستور و مساعدت لازم را مبذول دارند تا من به حق خود برسم و مانع تکرار اینگونه موارد در جامعه ورزش ما شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید