هرمزبان:دومین باند تبهکاران عشوه گر که باز هم با شگرد نخ نمای آب میوه‌های مسموم به اموال مردان هوسران دستبرد می‌زدند درحالی با تلاش گسترده بانوان پلیس مشهد متلاشی شد که بسیاری از طعمه‌های این باند مخوف به دلیل ترس از آبروریزی یا شکایت نکرده اند یا شکایت‌های دروغین مانند سرقت‌های عادی را به پلیس ارائه داده اند!

ماجرای باند مخوف افسانه! / طعمه‌های این زن ساعت‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌بیست و پنجم مرداد گذشته، پرونده‌ای در یکی از مراکز انتظامی تشکیل شد که محتویات آن نشان می‌داد زن جوانی در حاشیه یکی از خیابان‌های مشهد سوار خودرو پژو ۲۰۶ به رانندگی مرد مجردی شده است تا به ظاهر به مقصد معلومی برود، اما زن جوان که می‌داند راننده مذکور مسافرکشی نمی‌کند و او را به منظور «عقدموقت» سوار کرده است به عشوه گری می‌پردازد و بدین ترتیب توجه مرد راننده را به خود جلب می‌کند.

ماجرای باند مخوف افسانه! / طعمه‌های این زن ساعت‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند

راننده که منتظر این رفتار‌های خاص بود، نمی‌دانست که در دام باند خطرناکی افتاده است و دو جوان موتورسوار نیز او را تعقیب می‌کنند. «افسانه» که سوابق اتهامی از قبیل آدم ربایی مسلحانه، مواد مخدر و سرقت را در کارنامه سیاهش دارد طبق نقشه از قبل طراحی شده به گفتگو با راننده پرداخت و دقایقی بعد پیشنهاد پژوسوار را برای رفتن به منزل مجردی او پذیرفت. این گونه بود که ساعتی بعد زن جوان از منزل مرد پژوسوار خارج شد درحالی که آن مرد همچنان در خانه حضور داشت.

ظهر روز بعد از این ماجرا، خواهر مرد پژوسوار هرچه با برادرش تماس گرفت پاسخی نشنید. او که نگران حال برادرش شده بود به منزل او رفت، ولی باز هم کسی در را باز نکرد! و بر نگرانی و اضطراب وی افزوده شد. بالاخره خواهر این مرد به طریقی وارد منزل شد و برادرش را بیهوش کف اتاق یافت و او را به بیمارستان رساند. پزشکان که با دیدن وضعیت ظاهری این مرد، احتمال مسمومیت را علت بیهوشی او می‌دانستند بلافاصله به شست‌وشوی معده وی پرداختند و این مرد میان سال را درحالی از مرگ نجات دادند که او ساعت‌ها با مرگ به جدال پرداخته بود! وقتی راننده پژوسوار به هوش آمد و خود را روی تخت بیمارستان دید تازه فهمید که در دام باند خطرناک زنی به نام افسانه افتاده است به طوری که نه تنها خودرو بلکه گوشی تلفن همراهش نیز توسط زنی سرقت شده است که با خوراندن قرص‌های خواب آور او را بیهوش کرده بود!

به همین دلیل و با توصیه‌های اطرافیان این مرد مال باخته شکایتی را به پلیس ارائه داد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و احتمال سرقت‌های مشابه و طی دستور ویژه‌ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) این پرونده در شعبه ۴۰۷ مجتمع قضایی شهید بهشتی و زیر نظر قاضی جعفری مورد رسیدگی قرار گرفت.

بنا به دستوری که از سوی مقام قضایی صادر شد پرونده زنی به نام «افسانه» به کلانتری بانوان ارجاع شد چرا که بانوان پلیس آشنایی بیشتری با زنان سارق داشتند و بررسی‌های آنان در این پرونده از اهمیت خاصی برخوردار بود.

با توجه به صدور دستورات محرمانه قضایی برای ردیابی خودروی سرقتی، گروه تخصصی از بانوان پلیس وارد عمل شدند و با هماهنگی و همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد خودروی مذکور به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان فروخته شده است. اگرچه در این میان چند مظنون نیز به همراه یک زن دستگیر شدند، اما بررسی‌های دقیق بیانگر آن بود که زن مذکور در ماجرای این سرقت نقشی ندارد.

این گزارش حاکی است، در حالی که تحقیقات بانوان پلیس در این باره با صدور دستورات قضایی ادامه داشت، فرمانده جدید انتظامی مشهد، سکان امنیت شهر را به عهده گرفت و با مطالعه این پرونده و با توجه به تجربیات عملیاتی و انتظامی خود، دستور داد گروه ویژه نیرو‌های انتظامی با بررسی دوربین‌های مداربسته و تصاویر چهره مجرمان حرفه‌ای در بانک اطلاعاتی پلیس، روند تحقیقات را تغییر دهند. این گونه بود که ناگهان چشم‌های بانوان پلیس روی چهره مغرورانه زن جوانی به نام افسانه میخکوب شد!

او که دارای سوابق حرفه‌ای خودرو بود بلافاصله زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت و شاکی پرونده نیز در اولین نگاه او را شناخت. رئیس پلیس مشهد در تشریح جزئیات ماجرای این باند مخوف و در گفت وگویی اختصاصی به خراسان گفت: با توجه به سوابق زن تحت تعقیب، مشخص شد که پلیس با یک باند حرفه‌ای و خطرناک روبه روست چرا که محتویات پرونده سرقت نشان می‌داد او طعمه هایش را بیهوش رها می‌کند و در انجام سرقت‌های هولناک نیز همدستانی دارد بنابراین رصد‌های اطلاعاتی با شیوه‌هایی نوین و با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: سرنخ‌های به دست آمده بیانگر آن بود که دو جوان موتورسوار نیز وقتی افسانه سوار خودرو شده او را تا محل وقوع جرم تعقیب کرده اند. با به دست آمدن تصاویری از همدستان این زن، مشخص شد که یکی از موتورسواران که «ایمان» نام دارد به اتهام سرقت خودرو توسط نیرو‌های کلانتری خواجه ربیع دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

این مقام امنیتی تصریح کرد: بلافاصله جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی برگزار شد و با دستور قاضی جعفری (قاضی پرونده) متهم مذکور در حالی در اختیار بانوان پلیس قرار گرفت که منزل مادر موتورسوار دیگر نیز در خیابان میثم مشهد شناسایی شد، اما مادر وی به نیرو‌های عملیاتی گفت: پسرم معتاد است! او از همسرش جدا شده و مکان ثابتی ندارد! او به منزل من نیز نمی‌آید!

سرهنگ صارمی با اشاره به روند تحقیقاتی محرمانه در این پرونده حساس ادامه داد: بالاخره نیرو‌های انتظامی در چند عملیات ویژه و غافلگیرانه موفق شدند عوامل مرتبط با این باند را در حالی دستگیر کنند که مالخر خودروی پژو ۲۰۶ نیز شناسایی شد. از سوی دیگر با اعترافات متهمان «جواد» یکی دیگر از اعضای اصلی «باند مخوف افسانه» هم که معتاد به شیشه است، در یکی از عملیات‌ها به دام افتاد و بدین ترتیب راز تبهکاران عشوه گر فاش شد.

این جوان که مدعی بود روزی ۳۰۰ هزار تومان برای تامین هزینه‌های اعتیادش (شیشه) می‌پردازد، به همدستی با افسانه در سرقت‌های با آب میوه مسموم اعتراف کرد. مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به تحقیقات گسترده پلیس در این پرونده خاطرنشان کرد: با کشف خودروی ۲۰۶ سرقتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی، تحقیقات این پرونده وارد مرحله جدیدی شد. سرهنگ صارمی ادامه داد: بررسی‌های دقیق نشان داد، «افسانه» ابتدا در بزرگراه صد متری فجر، قاسم آباد یا دیگر مناطق شهر، به عنوان مسافر سوار خودرو‌ها می‌شد و با عشوه گری برخی مردان هوسران را به دام می‌انداخت.

سپس به منزل طعمه خود می‌رفت و با همدستی دو جوان موتورسوار با خوراندن آشامیدنی‌های آلوده به قرص‌های خواب آور به اموال طعمه خود دستبرد می‌زد. رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: در این میان بسیاری از طعمه‌ها از ترس آبروریزی شکایتی را مطرح نکرده اند و طعمه‌های دیگر نیز گزارش سرقت عادی به پلیس داده اند به طوری که تاکنون چندین مال باخته در پی اعترافات متهمان شناسایی شده اند که بررسی محتویات پرونده آنان از سرقت عادی منزل حکایت دارد.

سرهنگ صاری در پایان با قدردانی از دستورات ویژه قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و همچنین قاضی جعفری (قاضی پرونده) برای صدور دستورات ویژه حمایت‌های قضایی، از افراد یا رانندگانی که طعمه اعضای این باند خطرناک شده اند، درخواست کرد برای شناسایی و اعلام شکایت از متهمان به کلانتری بانوان یا پلیس آگاهی مرکز مراجعه کنند و یقین بدانند که هویت آنان در پرونده به صورت محرمانه باقی می‌ماند.

منبع: روزنامه خراسان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید