هرمزگان می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد/فعالیت ۲۹ رشته در ورزش کارگری

بیژن شفیع خراسانی در حاشیه برگزاری مسابقات کبدی ساحلی کارگران کشور در بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این شهر پایگاه ساحلی بسیار خوب و شرایط آن بهتر از سایر استان‌های کشور است.

وی تلاش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرفتن میزبانی مسابقات کبدی ساحلی کارگری کشور را ستودنی ذکر کرد و افزود: البته حمایت‌های شرکت فولاد در برگزاری این مسابقات و دادن میزبانی به استان نقش پررنگی داشته است.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور از اعلام حضور ۹ تیم برای شرکت در این رقابت‌ها خبرداد و گفت: متاسفانه دو تیم کرمان و گیلان در آخرین لحظات انصراف دادند که در نهایت مسابقات با حضور ۷ تیم آغاز شد.

خراسانی با اعلام اینکه انجمن کبدی کارگری در برگزاری این رقابت‌ها نیز نقش داشته است خاطر نشان کرد: در مسابقات کارگری توقعات ما بسیار پایین است و به آنچه در جامعه کارگری وجود دارد نگاه می‌کنیم که با همه جوانب شرایط میزبانی فولاد هرمزگان از این مسابقات بسیار عالی بوده است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه روند مناسب برگزاری سایر مسابقات در هرمزگان، گفت: ما هم به نوبه خودمان علاقمند هستیم که همه مسابقات ساحلی را بصورت متمرکز در یک استان برگزار کنیم که هرمزگان بهترین شرایط نسبت به استان‌های دیگر را دارد.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور باانتقاد از اینکه هنوز به ورزش ساحلی به صورت دقیق و تجاری نگاه نشده است افزود: بسیاری از مسابقات ساحلی بین المللی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می شود در حالی که این استان شرایط مناسب تری برای برگزاری آنها را دارد.

خراسانی شادابی و نشاط در جامعه کارگری را به واسطه برگزاری مسابقات ورزشی و توسعه ورزش در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ضروری برشمرد و گفت: باید بپذیریم که کارگران مشکلات روحی زیادی را متحمل می شوند و بهترین راه برای کاهش این مشکلات، نگاه به ورزش کارگری است.

وی با بیان اینکه باید نگاه به ورزش کارگری به سمت توسعه و حرکت به سمت حرفه ای گری باشد یادآور شد: از زمان حضور شریعتمداری بر وزارت تعاون این دیدگاه در حال شکل گیری است که امیدواریم این روند شتاب بیشتری بگیرد.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور از فعالیت ۲۹ رشته ورزشی در این فدراسیون خبر داد و بیان کرد: از این تعداد آنهایی فعال هستند که می توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند در حالی که در بعضی از رشته ها مثل تنیس روی میز بیش از ۲۷ استان شرکت می‌کنند.

خراسانی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای هم برای ورزش خانواده‌های کارگران در فدراسیون وجود دارد، افزود: جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که فرزندان کارگران می‌توانند شرکت کنند اما امیدواریم شرایط مالی به حدی برسد که بتوانیم مسابقات جداگانه برای آنان برگزار کنیم.

وی شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه را عامل اصلی بدبینی کارفرمایان به ورزش کارگری ذکر کرد و خاطر نشان کرد: اما حضور کارگران در مسابقات ورزشی باعث رونق کار و سود صنایع خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید