خبر فوری
هرمزبان:

جاده‌های استان ایلام برای تردد میلیونی زوار استاندارد نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از ایلام، مرز مهران به‌عنوان اصلی‌ترین مسیر سفر به عتبات عالیات در کشور محسوب می‌شود به گ‌طوری که بیش از ۶۰ درصد از ترددها به کشور عراق از این مرز بین‌المللی انجام می‌شود.

هفته‌های گذشته مسوولان کشوری طی سفر به مرز مهران زیرساخت‌های این مرز را مطلوب ارزیابی کردند اما اکنون با گذشت چندین روز از آغاز ترددهای اربعین آنچه آشکار شده خلاف گفته‌های مسوولان است که از جمله مهمترین بخش‌هایی که سبب مشکلات و حوادث بسیاری برای زائران شده مسیرهای مواصلاتی استان است.

غیر ایمن بودن مسیرهای استان

فرید طلوعی یکی از زائرانی که از قزوین به مهران آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: متاسفانه باید گفت مسیر کرمانشاه_ایلام و ایلام _مهران جزو نا ایمن‌ترین مسیرهای کشور هستند.

وی افزود: این استان سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است و باید به حوزه راه بهعنوان یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها توجه ویژه‌ای شود اما متاسفانه آنگونه که باید به این مهم توجه نشده است و همین امر سبب شده طی روزهای اخیر شاهد بروز حوادث جاده‌ای بسیاری باشیم.

وعده‌های بی‌عمل مسوولان

فرزانه مهدویان زائر گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در طول مسیر شاهد چند تصادف بودیم که  از دلایل آن آشنا نبودن رانندگان به مسیر و عدم استاندارد جاده است که سبب بروز حادثه شد.

وی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل مسوولان به صورت مستمر به آمادگی زیرساخت‌ها در استان ایلام و مرز مهران اشاره کردند افزود: باید گفت مسوولان تنها به گفته‌ها اکتفا کرده‌اند و عمل قابل توجهی انجام نداده‌اند.

لزوم توجه مسوولان

در ادامه سعید سناییان زائر همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: باریک بودن جاده و پیچ‌های تند از جمله مشکلات اصلی محورهای استان ایلام است و همین امر سبب شد که خودرو من در منطقه ارغوان از جاده خارج شود.

وی با اشاره به اینکه پیچ تند جاده و عدم دید کافی سبب انحراف خودرو شد افزود: مسوولان کشوری و استانی با توجه به ترددهای بالا در استان ایلام و به‌ویژه مرز مهران باید به پروژه‌های راهسازی و جاده‌ای توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد تکرار حوادث تلخ چند روز گذشته نباشیم.

برخورد قانونی با متخلفان

دادستان ایلام گفته است با توجه به کثرت میزان تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در محورهای مواصلاتی استان ایلام در ایام اربعین و علی‌رغم این که در یک‌سال اخیر بارها و با مکاتبات و جلسات مختلف، به مسوولین ذی‌ربط تذکرات لازم داده شد.

قطعاً دادستانی مرکز استان پس از پایان کنگره عظیم اربعین با قاطعیت، جدیت و بدون اغماض با مسوولین مرتکب اهمال و قصور که زمینه‌ساز این حوادث دلخراش شده‌اند، برخورد خواهد کرد. 

ضمناً اداره کل بازرسی استان ایلام نیز مکلف است که موضوع را پیگیری و نتیجه را به دادستانی گزارش کند و نهایتاً نتیجه این امر به مردم شریف استان گزارش خواهد شد.

بدون‌شک ایمنی و استاندارد راه‌ها در هر منطقه‌ای زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه خواهد بود و این مقوله در استان ایلام که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد و با جذب اعتبارات کشوری گام مهمی جهت ایمن‌سازی راه‌های استان برداشته شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید