خبر فوری

شخصیت‌های سیاسی آمریکا رفتارترامپ را توهین به مردم این کشور تلقی می‌کنند

//////////////////////جلال ساداتیان کاردار اسبق ایران در انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح ساختار کنگره آمریکا باتوجه به اتفاق نظر آنها برای استیضاح ترامپ اظهارکرد: کنگره آمریکا متشکل از مجلس نمایندگان با ۴۵۰ و مجلس سنا با ۱۰۰ کرسی است. علت وجود صد کرسی در مجلس سنا، این است که از هر ایالت بدون در نظر گرفتن مساحت جغرافیایی آن دو سناتور در مجلس سنا حضور پیدا می‌کنند، اما در مجلس نمایندگان به نسبت جمعیت هر ایالت، تعداد نمایندگانشان نیز متفاوت است.

او ادامه داد: در کنگره آمریکا برای رای آوردن پیش نویس، مجموع نمایندگان دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا شرکت می‌کنند. مثالی درباره تعداد نمایندگان مجلس برای استان های مختلف در کشورمان نیزمی تواند به خوبی گویای این نکته باشد.  برخی استان‌ها در مجلس چند نماینده دارند، ولی استان تهران به دلیل جمعیت نزدیک به سی نماینده دارد.

کارشناس سیاست خارجی  با اشره به تنظیم پیش نویس استیضاح و  افزود: در حال حاضر بر اساس وضعیتی که دموکرات‌هابه وجودآورده اند،  امکان آغاز فرآیند استیضاح ترامپ فراهم شده و آنها نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات انتقادی مطرح کردند. از جمله مسئله ای که اخیراً در رابطه با رئیس جمهور اکراین مطرح شد.

بیشتر بخوانید:سناتور مورفی خواستار رای مردم آمریکا علیه ترامپ شد

او یادآورشد: همچنین نوع رفتار‌هایی که ترامپ در مسائل مختلف  داخلی و خارجی بروز می دهد که نه تنها باعث تضعیف قدرت او همچنین کاهش محبوبیتش در میان مردم شده است ،بلکه ، تعدادی از نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی  آمریکا این رفتار‌ها را از سوی  او وهن و توهین به مردم کشور آمریکا تلقی می کنند. این‌ها دلایل عنوان شده از سوی  دموکرات‌هایی است که به دنبال استیضاح ترامپ هستند.

دیپلمات اسبق کشورمان  با اشاره به وضعیت  استیضاح ترامپ در آینده عنوان کرد: نمایندگان مجلس آمریکا، نقطه نظرات خود را مطرح کرده و قطعا این اقدامات اثر وضعی بر انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده خواهد داشت. ولی هنوز مشخص نیست که ترامپ بتواند مجددا رای کافی را به دست آورد،یا خیر؟  می توان گفت در وضعیت موجود ابهامی وجود دارد و آن اینکه آیا تعداد کسانی که رای به استیضاح خواهند داد،  به حد کافی می رسد.

او افزود: برخی معتقدند برای به مرحله اجرایی رساندن استیضاح نیاز است، حداقل ۲۰ رای جمهوری خواه به رای نمایندگان دموکرات اضافه شود تا رای استیضاح نافذ باشد. ولی نکته حائز اهمیت اینکه  ۲۰ نماینده به دلایلی که حزبشان در آن قرار دارد علیه ترامپ نیستند یا  ملاحظه‌کاری‌های حزب خود را لحاظ کرده و اجازه نخواهند داد، رئیس جمهور آمریکارای  لازم را  برای استیضاح  بیاورد با اینکه با ترامپ مخالف هستند، قابل بررسی است.

ساداتیان در پایان خاطر نشان کرد: طرح مباحث استیضاح دونالد ترامپ  باعث تضعیف قدرت او  شده و در نهایت او نمی تواند در دور آینده رای لازم را برای انتخابات آتی بدست آورد، خیلی از نمایندگان جمهوری خواه هم  از این اقدام دموکرات ها استقبال کنند، اما درباره اینکه  آنها راضی شده و رای به استیضاح او دهند، تردید وجود دارد، به نظر می رسد این اقدام از سوی نمایندگان  این حزب اجرایی نشود. به همین دلیل پیش‌بینی رویداد های آینده در رابطه با استیضاح ترامپ داد، قدری مشکل به نظر می رسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید