خبر فوری

درمان ۸۰ بیماری با سلول‌های بنیادی‌/‌ تاثیر تزریق سلول‌های بنیادی در کودکان‌ ‌فلج مغزی‌+‌فیلم

– اخبار استانها –

مرتضی ضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: درباره بیماری‌های قابل درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی کارآزمایی‌های مختلفی در دنیا صورت گرفته و در بیماری‌های خونی مثل سرطان‌‌ها و تالاسمی‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته و در این بیماری‌ها اقدامات درمانی صورت می‌گیرد و سلول‌های بنیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل فناوری بن یاخته‌های رویان افزود: پتانسیل درمان ۸۰ بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد، فلج مغزی و اوتیسم در اطفال نیز این امکان را دارند و از سال گذشته در مورد بیماری فلج مغزی این کار را صورت داده‌ایم و نتایج تحقیقات فاز نخست در حال آماده شدن است و نتایج رضایت بخش است.

ساخت قلب انسان با استفاده از سلول انسانی و چاپگر سه‌بعدی+عکسدرمان فلج مغزی در کودکان و اوتیسم تا ۵ سال آینده با سلول‌های بنیادی ‌+ جزئیاتدرمان دیستروفی عضلانی مادرزادی با سلول های بنیادی خود بیمار

ضرابی خاطرنشان کرد: تاثیر تزریق سلول‌های بنیادی در کودکانی که دچار فلج مغزی هستند سبب شده تکلم و بینایی بیماران فلج مغزی بهتر شود و در مورد اوتیسم نیز قرار است این کار را صورت دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف سه تا پنج سال آینده سلول درمانی بتواند جایگاهش را در کودکان مبتلا به اوتیسم پیدا کند و در حوزه درمان آنها موثر باشد.

در فیلم زیر مصاحبه کامل مدیرعامل فناوری بن یاخته‌های رویان با خبرنگار تسنیم را شاهد هستید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید