خبر فوری
هرمزبان:

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه اندونزی به زبان محلی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از سایت رسمی جشنواره، وزارت آموزش و فرهنگ از طریق بنیاد توسعه زبان و کتاب، جشنواره فیلم کوتاه به زبان محلی را با جوایز ۶۰ میلیون روپیه‌ای (حدود ۵۰ میلیون تومان) برگزار می‌کند. این جشنواره ملی در دو دسته دبیرستانی و دانشجویی یا عمومی به صورت رایگان تقسیم می شود.

موضوع اصلی این جشنواره «حفظ وحدت در عین تنوع» است و ۴ محور داستان مردمی با زبان محلی، بیان زبان و ادبیات محلی، ضرب‌المثل‌های محلی و واژگان اساسی زبان‌های محلی دارد.

آثار این جشنواره باید یک فیلم داستانی یا مستند با مدت زمان ۲ تا ۵ دقیقه‌ای و مجهز به زیرنویس باشد. آثار همچنین نباید حاوی عناصر قومیتی، دینی، نژادی و گروهی،‌ سیاسی و مستهجن باشد.

آنطور که رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی گزارش داده،  برندگان در اکتبر سال ۲۰۱۹ اعلام خواهند شد و علاوه بر دریافت جوایز نقدی، به رویداد ماه زبان دعوت می‌شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید