خبر فوری

۷ نامزد گزارش مالی پیکارهای انتخاباتی خود را ارائه نکرده است/ تعدادی از دستگاه های بایومتریک مفقود شده اند!

کمیسیون انتخابات افغانستان آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به رسانه ها ارائه کرد.

 

7 نامزد گزارش مالی پیکارهای انتخاباتی خود را ارائه نکرده است/ تعدادی از دستگاه های بایومتریک مفقود شده اند!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که از میان ۱۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون تنها ۶ نامرذ گزارش مالی پیکارهای انتخاباتی خود را به کمیسیون ارائه کرده اند.

شیما سروش، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: گزارش مالی کارزار انتخاباتی اشرف غنی، عبدالله عبدالله و عنایت الله حفیظ ناقص هستند. وی افزود که به این نامزدها گفته شده که باید هرچه زودتر گزارش خود را تکمیل کرده و بار دیگر ارسال کنند.

بر اساس قانون انتخابات افغانستان، هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری حق دارد تا سقف ۴۴۲ میلیون افغانی در پیکارهای انتخاباتی هزینه کند. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که اگر نامزدی بیش از این مبلغ مصرف کند جریمه خواهد شد.

مسئولین کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین اعلام کرده اند که مواد حساس انتخاباتی ۲۷ ولایت به کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است.

مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان روند کار کمیسیون انتخابات را نرمال و طبق برنامه توصیف کرد و افزود: تاکنون اطلاعات ۲۱ هزار محل رای‌گیری به این کمیسیون رسیده و آرای شش هزار محل اسکن شده است.

وی با تاکید بر اینکه که تنها آرای بایومتریک شده اعتبار دارداظهار داشت: در کابل و شمار دیگری از ولایت‌های کشور چند دستگاه بایومتریک ناپدید و حافظه چند دستگاه دیگر نابود شده‌اند. به گفته وی، حدود ۷ دستگاه بایومتریک در کابل ناپدید شده و افراد زورمند کارت‌های حافظه ۲۲ دستگاه دیگر را از دستگاه‌ها بیرون کرده‌اند.

گفتنی است که انتخابات ریاسا جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شد. بر اساس تقویم انتخاباتی قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات در تاریخ ۲۷ میزان/ مهر و نتایج نهایی آن در تاریخ ۱۵ عقرب/  آبان سال جاری اعلام شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید