خبر فوری

زلزله 4.2 ریشتری سوزا در جزیره قشم خسارتی به همراه نداشت

هرمزبان:معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قشم گفت: زلزله 4.2 ریشتری (مقیاس امواج درونی) شهر سوزا در جزیره قشم خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رضا جاویدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع این زمین لرزه چندین گروه امدادی و ارزیاب برای بررسی شدت خسارات به محل وقوع اعزام شدند و تاکنون هیچگونه خسارتی در این زمینه ارایه نشده است.

وی ادامه داد: هم اینک تمام گروه های امدادی شهرستان قشم در آمادگی کامل به سر می برند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم نیز در این زمینه به ایرنا گفت: این نهاد در آمادگی کامل برای مقابله با خسارت های احتمالی ناشی از وقوع زلزله را دارد.

فرهاد توفان با اشاره به برگزاری برگزاری دوره های آموزش کمک های اولیه با محوریت جوامع محلی در این جزیره، افزود: این رویکرد نقش موثری در افزایش آمادگی مردم و گروه های امداد رسان مناطق مختلف جزیره قشم ایفا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه زمین لرزه های قشم در سال های 84 و 87، برگزاری این دوره ها برای تامین اهداف یاد شده، ضروری ارزیابی می شود.

زلزله ای به بزرگی 4.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز (پنجشنبه) حوالی شهر سوزا در جزیره قشم استان هرمزگان را به لرزه درآورد.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع زمین لرزه ساعت 4 و 54 دقیقه و 22 ثانیه در موقعیت جغرافیایی 26.588 شمالی و 55.892 شرقی در عمق 10 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید