خبر فوری

پیام استاندار هرمزگان و مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به گزارش هرمزبان، متن این پیام به شرح ذیل است:

به نام آن که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت
باز هم عطر خوش ماه مهر، ماه مهربانی، همراه با نغمه شادی ، در فضایی سرشار از امید و نشاط برای پاک ترین و معصوم ترین بندگان خدا از راه رسید تا زمینه ساز رسیدن بر فراز قله های دانش و دانایی باشد.
تقارن این هنگامه ی سرنوشت ساز با اعیاد خجسته و از سویی آغاز روزهای تاریخ ساز دفاع مقدس، رایحه عطرآگین شهدای گرانقدری را نشر می‎دهد که درس عشق را با نثار جان شیرین خویش نوشته و به ما آموختند که باید پاسدار دین و میهن بود و در برابر جهل و تاریکی و تهاجم ایستادگی کرد.
اینک این فرهنگ تابان و این تاریخ درخشان باید نقش شایسته خود را در پایگاه علم و دانش ایفا نماید و اگر بنا داریم واژه محرومیت از پیشانی دیار دریادلان خلیج فارس محو و بر بلندای قله های افتخار کشور گام برداریم باید از آموزش و پرورش آغاز کرده و روحیه علم آموزی، دانش دوستی و خودباوری را در فرزندان عزیزمان تقویت کنیم.
آغاز ماه مهربانی ها را به یکایک فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان آینده ساز و خانواده های محترم آنان شادباش گفته و موفقیت و سربلندی همه پویندگان راه علم و دانش را از خداوند منان خواستاریم.
لازم به ذکر است، 37 هزار و 106 دانش آموز کلاس اولی در هرمزگان با حضور در یکهزار و 998 مدرسه ابتدایی پنجشنبه سال تحصیلی جدید (95-96) خود را جشن گرفتند.
به دلیل همزمانی انجام رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس در روز 31 شهریورماه، مراسم جشن شکوفه ها در این شهرستان امروز یکم مهر برگزار شد.
زنگ بازگشایی مدارس در سایر پایه ها و دوره های تحصیلی نیز روز شنبه ، سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی در هرمزگان طنین انداز می شود.
320 هزار دانش آموز در سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیردولتی با 14 هزار و 267 معلم به طور رسمی سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.
منبع: ایرنا
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشار دهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید