خبر فوری

حسین خادمی: طرح های فاضلاب در هرمزگان ۱۵ درصد رشد داشته است

هرمزبان:مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان از رشد ۱۵درصدی اجرای طرح های فاضلاب در استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسین خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در هفته دولت امسال تعداد17پروژه با اعتباری بالغ بر480میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب هرمزگان به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه بیان داشت:بیش از 120کیلومتر از شبکه انتقال آب استان اصلاح و بالغ بر 40کیلومتر توسعه شبکه در شهر های هرمزگان طی یک سال گذشته انجام شده است.

خادمی از اجرای 16کیلومتر شبکه فرعی و2کیلومتر شبکه اصلی فاضلاب در هرمزگان به عنوان عملکرد یک سال گذشته مجموعه آب وفاضلاب شهری هرمزگان در بخش فاضلاب نام برد.

مدیر آب و فاضلاب شهری هرمزگان با تاکید بر تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه تصریح کرد: بابرنامه ریزی و تدوین برنامه  برای اجرای کاهش هدر رفت آب اقدام به بازسازی بیش از 122 کیلومتر شبکه توزیع آب و خطوط انتقال و استاندارد سازی بیش از 2500 انشعاب فرسوده شده است.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی های  دیداری 2000 کیلومتر از شبکه توزیع آب جهت شناسایی نشتی و رفع آن در بیش از 2000 انشعاب و تعویض 120 دستگاه شیرآلات فرسوده‌ اقدام بسزایی در مدیریت آب استان انجام شده است.

خادمی  با اشاره به شتاب گرفتن طرح های فاضلاب در شهرهای هرمزگان گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه در شهرها اجرای طرح های فاضلاب است به طوری که بهره برداری از طرح های فاضلاب علاوه بر بالا بردن سطح بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست در توسعه شهرها نقش بسیاری دارد.

این مسئول در حوزه آب هرمزگان در ادامه اظهار داشت: اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب شهرها نسبت به سال گذشته 15 % افزایش داشته و تصفیه خانه های فاضلاب رودان و میناب نیز با سرعت بیشتری اجرا شده که امیدواریم در سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این دو تصفیه خانه باشیم.

وی جمعیت بهره مند از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب در هرمزگان را  بیش از 45% از جمعیت شهرهای استان عنوان کرد و افزود:طبق پیش بینی های انجام شده و تلاش همکاران این آمار تا پایان سال به بیش از 60 % می رسد.

خادمی در پایان تاکید کرد: تا کنون  75% جمعیت شهر بندرعباس ، 100% جمعیت شهرهای  ابوموسی و هرمز و 20% جمعیت شهر درگهان در شهرستان قشم از این خدمات بهره مند هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید