خبر فوری

ابراهیم ایدنی: بندر شهید رجایی رکورد دار جذب سرمایه بخش خصوصی

هرمزبان:مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به رتبه نخست بندر شهید رجایی در بین بنادر کشور به لحاظ جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: تعداد ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری جدید به میزان ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله انعقاد قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابراهیم ایدنی در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان کشور از بندر شهید رجایی، در مورد بهره‌گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه بندر شهید رجایی اظهار داشت: قراردادهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جهت افزایش ظرفیت‌های دریایی و بندری از قبیل احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و بانگرینگ، پایانه های ترانزیت و صادرات، سیلوی غلات، پایانه کانتینری و …  صورت می گیرد.

وی از انعقاد 11 فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ 12 هزار و 267 میلیارد ریال با اشتغالزائی 601 نفر در سال 93 سخن به میان آورد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 10 فقره قراداد به میزان یک هزارو 493 میلیارد ریال با اشتغالزایی 271 نفر منعقد شده است.

به گفته ایدنی، تعداد 18 فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان 9 هزار و 447 میلیارد ریال با اشتغالزایی 957 نفر در مراحل فرآیند عقد قرارداد است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 94 منجر به عقد قرارداد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این بندر شهیدرجایی با جذب بیش از 12000 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی طی یکسال در حوزه فعالیت های بندری ضمن ثبت رکورد قابل ملاحظه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، رتبه نخست بنادر کشور در این زمینه در سال 93 را به خود اختصاص داده است.

ایدنی ضمن اشاره به جایگاه ویژه بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور تاکید کرد: این بندر سهم قابل ملاحظه ای را در حمل و نقل کشور به واسطه ترمینال های اختصاصی کانتینری، کالای متفرقه، مواد معدنی و نیز فرآورده‌های نفتی دارا است.

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی به تنهایی 100 درصد عملیات بانگرینگ(سوخت رسانی) به کشتی‌های تجاری را انجام و با راه‌اندازی زون نفتی بندر خلیج فارس فعالیت صادرات و ترانزیت قراردادهای نفتی به صورت روزانه در حال انجام است.

ایدنی افزود: این بندر همچنین به دلیل بهره‌مندی از ترمینال اختصاصی مواد معدنی، سهم قابل ملاحظه ای از صادرات مواد معدنی کشور را پشتیبانی می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان یادآور شد: برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی، علاوه بر تهیه بولتن و بروشور معرفی مزیت ها و اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، حضور در نمایشگاه ها و همایش های سرمایه گذاری و شناسایی متقاضیان سرمایه گذاری نیز در دستور کار قرار دارد.

 منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید