خبر فوری

اکبر سلیمانی: میزان ورودی به زندان های هرمزگان بیشتر از میانگین کشوری است

هرمزبان:مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: هم اکنون ورودی به زندان های استان بیشتر از میانگین کشوری است و باید با تعامل دستگاه قضایی به دنبال کاهش ورودی ها بود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،اکبر سلیمانی در نشست شورای اداری زندان های استان هرمزگان، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری زندان ها فراوانی عنوان های مجرمانه است و تا زمانی که عنوان های مجرمانه کاهش نیابد نمی توان نسبت به کاهش زندانیان امیدوار بود.

وی افزود: با کاهش عنوان های مجرمانه ، پرونده های کیفری نیز کاهش یافته و در نتیجه جمعیت کیفری زندان ها نیز پایین می آید.

وی بیان داشت: زندانی شدن افراد، آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد و جدا از هزینه های سنگینی که به زندان ها تحمیل می شود،آثار اجتماعی فراوانی نیز در خانواده ها و حتی جامعه به جا می گذارد.

مدیرکل زندان های هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون ورودی به زندان های استان بیشتر از میانگین کشوری است و باید با تعامل دستگاه قضایی به دنبال کاهش ورودی ها بود.

سلیمانی با اشاره به قانون آیین دادرسی کیفری جدید در زندانهای استان افزود: این قانون از ظرفیت های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها برخوردار است و باید همه روسای زندان ها نسبت به بندهای این قانون آگاهی و اطلاع کافی داشته باشند و مجازات های جایگزین حبس نیز باید باتوجه به فرهنگ و شرایط هر منطقه تعریف شود تا نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا برای حبس زدایی عزم جدی دارد ، تصریح کرد: قانون گذاران نیز باید با بررسی همه جانبه آثار حبس ، به دنبال ساز و کارهای اساسی و عملیاتی باشند./خبرآنلاین

 (لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید