خبر فوری

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در هرمزگان/مراسم رژه ملی نیروهای مسلح همزمان با تهران در بندرعباس برگزار می شود

به گزارش هرمزبان، سرهنگ پاسدار علی علی نژاد در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس سپاه امام سجاد(ع) با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس، «ما آماده‌ایم» تعیین شده است، «ایمان، شهادت و توکل به خدا، عبودیت و بندگی و ولایت‌پذیری» را از مهمترین درس های دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: جنگ تحمیلی امتحان الهی بود که ملت ایران با ایثار و فداکاری آن را پشت سرگذاشت، اما دفاع مقدس همچنان باقی است.

وی از مقاومت هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان پایه گذاری غرور ملی نام برد و افزود: هیچ گاه خاطره رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از ذهن مردم به ویژه نسل جوان پاک نخواهد شد.

سرهنگ پاسدار علی نژاد، ترویج ایثار و شهادت، تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا، بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب و نشان دادن چهره خبیث و بزک کرده آمریکا و گسترش فرهنگ استکبارستیزی را از اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: امسال برای نخستین بار رژه نیروهای مسلح به صورت ملی در دو نقطه از کشور(بندرعباس و تهران) برگزار می شود.

وی توضیح داد: میزبانی بندرعباس از مراسم بزرگ رژه ملی در نخستین روز از هفته دفاع مقدس پس از آن محقق شد که استکبار با گستاخی تمام عنوان کرد که ایران نباید در آب‌های خلیج‌فارس مانور برگزار کند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) افزود: این مراسم صبح روز یکشنبه 31 شهریور ماه جاری همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و کشوری در ساحل خلیج فارس در بندرعباس برگزار و در چهار بخش رژه نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان هرمزگان، رژه یگان های زرهی و نمایش آخرین دستاوردهای دفاعی، رژه هوایی و رژه دریایی اجرا خواهد شد.

وی، برگزاری مراسم غبارویی گلزار شهدا در سراسر استان هرمزگان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و تجهیزات نظامی، بازسازی عملیات والفجر هشت در جزیره قشم، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده، برگزاری برنامه‌های بومی و محلی در سطح پایگاه‌های بسیج و برگزاری یادواره شهدا و مدافعان حرم را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان هرمزگان ذکر کرد.

علی نژاد افزود: مراسم «آبروی کوچه، افتخار محله» در درب منازل شهدای محلات و روستاها، برگزاری شب‌شعر، احداث بیمارستان صحرایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، نشست بصیرت سیاسی، دیداز با ائمه جمعه، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان، نمایش فیلم‌های هفته دفاع مقدس و برگزاری نشست منتظران مهدی موعود(عج)، اردوهای جهادی در مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، کوهنوردی دانش آموزان، مسابقات تیراندازی و برگزاری محفل انس با قرآن بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

منبع: خبرگزاری شبستان
پایان پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید