خبر فوری

شرکت راه آهن قرارداد خارجی برای خرید واگن امضا نکرده است

به گزارش هرمزبان،محسن پورسید آقایی در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر خشک آپرین درباره تحویل ریل ملی از شرکت ذوب‌آهن گفت: جلسات مختلفی با ذوب‌اهن برگزار کردیم و آنها امروز در حال تست ریل آزمایشی خود هستند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: قرارداد تحویل ریل با ذوب‌آهن بر قدرت خود باقی است و پس از تست‌های نهایی تحویل ریل از ذوب‌آهن آغاز می‌شود.
وی ادامه داد:سال گذشته 150 واگن فرسوده از رده خارج کردیم و امسال نیز 350 واگن مسافری را از رده خارج می کنیم .
قطارهای کانتینری مسیر بندرعباس-تهران دو طبقه می‌شود
 مدیرعامل شرکت راه آهن ایران گفت : قطارهای کانتینری مسیر بندرعباس تهران تا دو سال آینده 2طبقه می‌شود.

محسن پورسید آقایی در مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر خشک آپرین ، درباره تحویل ریل ملی از شرکت ذوب‌آهن گفت: امروز در حال تست ریل آزمایشی خود هستند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: قرارداد تحویل ریل با ذوب‌آهن بر قدرت خود باقی است و پس از تست‌های نهایی تحویل ریل از ذوب‌آهن آغاز می‌شود.

وی درباره مدت زمان اجرای قرارداد بندر خشک اپرین گفت: دو ساله خواهد بود و پس از اجرا با همکاری بخش خصوصی قطارهای دو طبقه کانتینربر در مسیر تهران بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

پورسید آقایی گفت: تلاش کردیم با جذب سرمایه‌گذار و در قالب مناقصه ، اراضی از طرف راه‌آهن در این بندر تأمین شود و تخلیه بارگیری، ترمینال داری و توسعه تجهیزات در قالب قرارداد با همکاری بخش خصوصی تأمین شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : برنده مناقصه سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین شرکتی شناخته شده در عرصه جهانی است که سالیان
پورسیدآقایی ادامه داد : با تشکیل آپرین بزرگ و اجرای آن در مدت زمان 2 سال و ساخت ساختمان‌های گمرک و تجهیزات تخلیه و بارگیری شاهد رونق در حمل و نقل ترکیبی تهران خواهیم بود.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: تهران نبض اقتصاد کشور است و بزرگترین شرکت‌های اقتصادی در تهران حضور دارند؛ وجود ترمینال بزرگ حمل و نقل ریلی بدون توقف کالا در بنادر کمک بزرگی به توسعه حمل و نقل و رشد اقتصادی صنایع اطراف تهران خواهد بود؛ بدین‌ترتیب کانتینرها از داخل کشتی بدون انتقال به محوطه انباری از کنار کشتی به ترمینال ریلی منتقل می‌شود و با ایجاد سیستم گمرک در آپرین بلافاصله به تهران می‌رسد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم زمان حمل کانتینر با قطار از بندرعباس تا تهران حداکثر 60 ساعت باشد و این امکان وجود دارد که هر تعداد کانتینر را وارد بندر شهید رجایی شد به مقصد تهران جابجا کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: 30 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش ریلی کشور محقق شده است و حتماً در توسعه قطارهای کانتینری و دو طبقه کردن آنها از سرمایه بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم مشابه بندر خشک آپرین در برخی نقاط دیگر کشور احداث شود که در حال تهیه طرح جامع هستیم تا چند بندر خشک ایجاد کنیم.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید