خبر فوری

معرفی برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر هرمزگان

به گزارش هرمزبان،بر اساس نظر هیات داوران نمایش “تراشیدن گوشت از گاوهای سر نبریده” از میناب به نویسندگی حسن ذاکری و کارگردانی محمد سلیمی و نمایش اقتباسی “دُن‌کامیلو” از جاسک به کارگردانی مهران محمودزاده دهبارزی به عنوان دو تئاتر برگزیده‌ این جشنوار برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.
علی سعیدی به عنوان بازیگر برتر مرد و فریده گرمساری بازیگر برتر زن معرفی شدند.
در بخش کارگردانی مهران محمودزاده دهبارزی کارگردان نمایش” دُن‌کامیلو” از جاسک ،در بخش نمایش نامه نویسی حسن ذاکری نویسنده نمایشنامه “تراشیدن گوشت از گاوهای سر نبریده از میناب “و در بخش طراحی لباس زارا ملایی طراح لباس نمایش قلبی که کوک شدازمیناب رتبه نخست را کسب کردند.
در بخش طراحی صحنه دو برگزیده بدون اولویت مجتبی بستان پیرا برای نمایش” حرا برای دل‌تنگی‌اش سوت می‌زند” از بندرعباس ومصیب داوری برای نمایش نای‌بند از بندرعباس برگزیده شدند.
در بخش طراحی گریم حسن سبحانی از نمایش “تراشیدن گوشت از گاوهای سر نبریده” ودر بخش طراحی بروشورمحمد اکبری‌زاده و حامد حسین‌پور از نمایش” حرا برای دل‌تنگی‌اش سوت می‌زند “رتبه نخست را کسب کردند.
در بخش طراحی بروشورهم محمد اکبری‌زاده و حامد حسین‌پور برای نمایش” حرا برای دل‌تنگی‌اش سوت می‌زند” عنوان نخست را کسب کردند.
مهدی شفیغی مدیر کل هنرهای نمایشی کشوری دیشب در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر هرمزگان گفت:امسال بیش از 300 گروه نمایشی کشور در جشنواره تئاتر استانی شرکت کردند.
وی از ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور از سال آینده خبر داد.

علی رضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:10اثر از 23 اثر نمایشی ارسالی به این جشنواره راه یافتند.
وی افزود:امسال برای نخستین بار از همه شهرستان های هرمزگان به جز شهرستان بشاگرد در این جشنواره اثر نمایشی داشتند.
هیئت داوران این جشنواره “مهدی عطایی دریایی، حسین احمدخانی و علی ایزدی” از اساتید هنر نمایش بودند.
نماینده مردم هرمزگان هم در این مراسم گفت: تئاتر یک حرکت فرهنگی،سیاسی و اجتماعی است که سبب ارتقای فرهنگ جامعه می شود.
احمد مرادی افزود:توسعه هنرهای نمایشی نیازمند حمایت همه دستگاه ها در چارچوب قانون است.
جشنواره بیست و هشتم تئاتر استان هرمزگان از ۲۴ تا ۲۷ شهریور در بندرعباس برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید