خبر فوری

مهدی نوفرستی: ۳۰ فروند شناور جدید در هرمزگان مجوز ساخت دریافت کردند

هرمزبان:معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ۸۵ شناور جدید طی پنج ماهه نخست سال جاری و صدور مجوز برای ساخت ۳۰ فروند شناور جدید در کارگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مهدی نوفرستی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد 60 کارگاه ساخت و تعمیرات شناورهای فلزی، فایبرگلاس، چوبی و آلومینیومی در این استان فعال است که هرمزگان را به قطب بزرگ ساخت و تعمیرات شناورهای دریایی در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران هرمزگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت دریایی اداره کل بنادر تعداد 4 دفتر در قشم، لنگه، جاسک و کیش را تحت پوشش دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از وجود 8 هزار فروند شناور ثبت شده در هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری، کارشناسان این مرکز بیش از 100 مورد بازرسی از شناورها و بازدید از کارگاه‌های ساخت شناور را به انجام رسانده اند تا از اعمال استانداردها و مقررات ملی و بین‌المللی اطمینان حاصل کنند.

نوفرستی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون، 30 مجوز جدید جهت آغاز ساخت شناور در شناورسازی‌های استان صادر و 150 فروند شناور نیز پس از پایان مراحل ساخت، به ثبت رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان دریایی ایران بیش از  60 درصد عملیات جابه‌جایی کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور و 90 درصد حمل و نقل مسافری دریایی را پشتیبانی می‌کند./خبرگزاری تسنیم/روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

 (لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید