خبر فوری

سپاه پاسدار ارزش‌های انقلاب است/ اقتدار، از آثار نگاه توحیدی است

به گزارش هرمزبان،آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که صبح امروز (شنبه) در تهران آغاز شد به تبیین موضوع جهاد کبیر پرداخت و اظهارداشت: از منظر قرآن جهاد کبیر مضمونی فراتر از جهاد با شمشیر داشته و به معنای عدم تبعیت از کفار و طاغوت است.

وی برخورداری از نگاه توحیدی را دگرگون کننده تمامی شئون زندگی انسان برشمرد و اظهار کرد: امروز جبهه استکبار در مقابل این نگاه توحیدی قرار دارد؛ آمریکا مصداق کامل جبهه استکبار بوده و ظلم خود را در سراسر جهان گسترانیده است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مشکل جبهه استکبار امروز تنها حمایت از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی و رژیم وهابی آل سعود نیست بلکه مشکل اصلی آنها فضای تجدد است که در آن متولد شده و تنفس می کنند.

وی ترویج فردگرایی لیبرالی نسبیت گرایی اخلاقی، عقلانیت ابزاری گرا و مصرف گرایی از آموزه های تجدد برشمرد و گفت: متاسفانه در مقطعی از زمان در کشور ما افکار تجدد ترویج شده و در برخی مجلات و کتب این افکار که تمام زوایای اعتقادی و ایمانی ما را هدف قرار داده اند دنبال می شد از این رو به انسانهای دین مدار و موحدان لازم است که لایه های تجدد را به خوبی بشناسند.

آیت الله آملی لاریجانی منطق قرآن را توحید، عبودیت حق و نقطه مقابل تجدد توصیف و تصریح کرد: از منظر قرآن کریم دو مقوله رجوع به حق و اجتناب از طاغوت همواره در کنار هم بکار گرفته می شوند؛ در زمان ما جبهه استکبار مصداق اتم طاغوت بوده و آمریکا با جنایاتی در اقصی نقاط عالم رقم می زند مصداق بارز آن بشمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه براساس منطق قرآن موظفیم به طواغیت نه بگوییم گفت: معنای عدم تبعیت از کنار و استکبار عدم برقراری ارتباط و امنیت بلکه آنچه مهم است اینکه نماینده جمهوری اسلامی زمانی که پشت میز مذاکره قرار می گیرند نگاه انقلابی به موضوع داشته و براساس هویت دینی و الهی از کفر و طاغوت هراسی به خود راه ندهد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: با وجود آنکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کرات موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون را مورد تاکید قرار می دهند اما متأسفانه برخی کلید مشکلات کشور را در در دستان طاغوتها دیده و به آنها دل خوش کرده اند.

وی رجوع به قرآن را حلال مشکلات تمامی عرصه ها توصیف و تصریح کرد: مسئولین ما باید نگاه توحیدی را در رسالت و مسئولیت خود بکار ببندند.

آیت الله آملی یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را اقتدار توصیف و تصریح کرد: ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم انجام فرامین سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است.

رییس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: سپاه، پاسدار ارزشهای انقلاب است که برپایه مبانی قرآنی مهمترین ارزش انقلاب نگاه توحیدی است که باید با تمام وجود از آن حراست کنیم.
منبع: خبرگزاری مهر / سپاه نیوز

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید