خبر فوری

لزوم همکاری اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ قصه گویی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: اصحاب رسانه می‌توانند به فرهنگ سازی و ترویج قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی در جامعه کمک بسزایی کنند.

ناهید سلیمانی در دیدار با مسئول باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان گفت: برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه احیای قصه گویی و تبادل تجربات بین نسل قدیم و امروز است.

وی افزود: قصه‌های ناب از دریا و فرهنگ جنوب وجه تمایز خوبی بین هرمزگان با استان‌های دیگر است و اصحاب رسانه می‌توانند با همکاری خود در کنار مجموعه کانون پرورشی به انعکاس هرچه بهتر در این رقابت کشوری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: قصه‌ها با مضامین مختلف ریشه در فرهنگ بومی و سنتی دارد که قصه گویی پدر بزرگان و مادربزرگان در این جشنواره نقش مهمی برای انتقال و ترویج آن‌ها از نسلی به نسلی دیگر ایفا می‌کند.

ناهید سلیمانی افزود: استان هرمزگان پارسال در بخش نوجوانان و مربیان جشنواره موفق به کسب مقام دوم کشوری شد.

مسئول باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان هم گفت: در تفاهم نامه باشگاه خبرنگاران جوان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پشتیبانی رسانه ای از جشنواره قصه گویی برعهده باشگاه خبرنگاران جوان در مراکز استان ها قرار گرفته است.

عبدالرسول بهمنی افزود: باشگاه خبرنگاران جوان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف رادیو و سیما در سطح استانی و کشوری دارد که به بهترین نحو از آن می‌توان برای انعکاس خبری این جشنواره استفاده کرد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در رده‌های دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید