خبر فوری

مربیگری اخلاقی مهم تر از امور فنی برای ورزشکاران است

هرمزبان:معاون اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: امروز مربیگری اخلاقی بسیار مهم‌تر از مربیگری در امور فنی برای ورزشکاران است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس  از بندرعباس، مظفر خادمی امشب در نشست شورای عالی بسیج ورزشکاران با اشاره به اخلاق در ورزش اظهار داشت: مربیان ورزشی باید به اخلاق ورزشکاران توجه جدی داشته باشند و با هدایت شاگردان خود به سمت و سوی رفتارهای پسندیده می‌توانند در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای پیشرفت بهتری داشته باشند.


وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی همراه با آموزش‌های دینی و اخلاقی و تعامل مدیران باشگاه‌ها با هیئت‌ها می‌تواند کمک بزرگی در رسیدن به اهدافمان که همان رسیدن جامعه‌ای سالم و بدون تنش باشد.


معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: در بعد فرهنگی نباید تنها  اکتفا به حضور در یک مراسم بکنیم بلکه باید ورزشکاران را به شناخت مسائل دینی و اخلاقی آنچنان آشنا کنیم که ورزشکار ما بپذیرد که به مسائل اخلاقی و دینی خود پایبند باشند و احترام به پیشکسوت و مسائل دینی را در سرلوحه فعالیت ورزشی قرار دهند که بهترین عمل برای نشر فرهنگ و اخلاق دینی مربیان هستند که باید با برگزاری کارگاه‌ها این امر مهم را دنبال کنیم. 

محمود کریم‌زاده دبیر هیئت فوتبال استان اظهار داشت: برای کاستن از معضلاتی که در میادین فوتبال و خصوصا در بین تماشاگران وجود دارد می‌توان با هدایت کانون هواداران و لیدرها و تشکیل جلسات آموزشی برای کانون هواداران و لیدرها می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد و باشگاه‌ها توجه بیشتری به مسائل فرهنگی داشته باشند.


مهدی نظری، منصور روشن قیاس، رضا شهریاری روسای هیئت‌های اسکیت، دوومیدانی و وزنه‌برداری پیشنهاد کمیته استقبال از ورزشکاران ارائه کردند و عیادت از پیشکسوتان به هنگام بیماری یکی از برنامه‌های هیئت‌ها در نظر گرفته شود. 

ادریس قریشی رئیس هیئت ناشنوایان استان هرمزگان گفت: باید از شعار به عمل بپردازیم و برنامه‌هایمان را در کوتاه مدت و دراز مدت تنظیم کنیم و در حوزه اخلاق و فرهنگ بیش از این توجه کنیم. زارعی رئیس هیئت کاراته شهرستان و برخوردار زاده مسئول انجمن بازی‌های بومی و محلی برای موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی پیشنهاد الگوبرداری از سنت‌ها و مراسم‌های مذهبی مثل تعزیه دادند.


شاهی نماینده تشکیلات ورزشی شهرداری بندرعباس نیز گفت: رسالتی که شهرداری برای فعالیت‌های فرهنگی بر عهده دارد در سطح گسترده‌ای است و در طول سال برنامه‌های فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اجرا می‌شود.


وی پیشنهاد داد برای کارهای فرهنگی راهکارهای علمی در برنامه‌ها دیده شود و کارگاه‌های آموزشی، بازی‌های بومی محلی می‌تواند در روند تاثیرپذیری نسل جوان ما موثر باشد.

مفضل رئیس هیئت کوهنوردی در ادامه گفت: یکی از بدی‌های ما فراموشی تصمیماتی است که در نشست‌ها گرفته می‌شود که باید از این روند دوری کنیم و به صورت عملی کار را دنبال کنیم.

قربانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: دانشگاه پیام نور استان با 22 هزار دانشجو در سطح استان فعالیت‌های ورزشی آن با هیئت‌های ورزشی هماهنگ نیست و اگر برنامه‌ای تدوین شود که تعامل بین دانشگاه و هیئت بیشتر شود هم به نفع ورزش استان است و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند دایره کاری خود در رشته ورزشی گسترده‌تر کنند و هنگام فارغ‌التحصیلی با اطلاعات کامل ورزشی در کلاس‌ها و میادین ورزشی موفق‌تر عمل کنند.

علیرضا باقری معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به طرح همه شمول اظهار داشت: در اخلاق ورزشی باید به همه شمول فکر کنیم و فرهنگ‌های مختلف مثل بسیج، شهادت در کنار الگوهایی که می‌تواند برای یک جوان نمونه الگوپذیری باشد دنبال کنیم و ما نتوانسته‌ایم در الگوسازی موفق باشیم و باید به دنبال یک راهکار علمی و تخصصی باشیم تا بتوانیم نمونه تختی‌ها را در جامعه فعلی خود پرورش دهیم و نسل جوان دیگر به دنبال الگوهای بیگانه نرود. 

باقری گفت: ما باید از شیوه‌های سنتی که نمی‌تواند جوابگوی امروز جامعه و نسل جوان باشد کمتر استفاده کنیم و به شیوه‌های مدرن و علمی رو آوریم تا بتوانیم در ورزش موفق باشیم.

نشست شورای عالی بسیج ورزشکاران در دفتر معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.


در این نشست با حضور خادمی معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان، صالحی رئیس انجمن های ورزشی و بسیج ورزشکاران، الهامی مشاور ورزشی استاندار هرمزگان و روسای هیئت‌های ورزشی استان و قربانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان برگزار شد.


انتهای پیام/88001/ذ40

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید