خبر فوری

سرهنگ حبیب الله سهرابی: واقعه غدیر در توکهور و هشتبندی میناب بازسازی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حبیب الله سهرابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در گفتگو با میناب جنوب با اشاره به نقش و جایگاه مهم واقعه غدیر خم در این شهرستان گفت: واقعه غدیر خم استمرار ولایت ائمه و هدایت و رهبری جامعه اسلامی و جزء مهمترین آموزه های دین مبین اسلام است که باید در عصر حاضر به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب با بیان اینکه دشمنان اسلام با شگردهای مختلف در پی کمرنگ کردن این واقعه تاریخی هستند اظهار داشت: واقعه غدیرخم به عنوان یکی از مهمترین بخش های تاریخ اسلام و به خصوص تشیع علوی بصورت هر چه باشکوهتر در این منطقه برگزار می شود.

سرهنگ سهرابی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از۳ هزار نفر از بازسازی واقعه مردمی غدیر دیدن ‌کنند و گفت: این واقعه مردمی با همکاری مسئولین و پشتیبانی مردم بازسازی می‌شود.

وی افزود: این نمایش واره در زمینی به مساحت ۴ هکتار با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند در راستای غدیر شانسی و تبیین جایگاه این واقعه تاریخی در روستای هامین بخش توکهور و هشتبندی میناب برگزار می شود.

سهرابی به اهمیت و جایگاه این روز تاریخی اشاره کرد و گفت: براساس منابع اسلامی، حضرت محمد (ص) وقتی از آخرین سفر حج خود در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجری قمری باز می گشتند در اجتماع بزرگ مسلمانان حضرت علی (ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی و جمله معروف «هر که را من مولای اویم پس علی مولای اوست» بر زبان آوردند.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیردر میناب ،مردمی بودن و مشارکت مسئولین و مردم بخش توکهور و هشتبندی در بازسازی واقعه غدیر را یکی از موضوعات با ارزش دانست و اظهارداشت: امام جمعه ،شهردار و شورای بخش توکهور و هشتبندی و بسیجیان در فضا سازی مناسب برای اجرای هر چه باشکوهتر این مراسم تاریخی همکاری ویژه ای داشته اند و لحظه ای از این همکاری دریغ نکردند.

سرهنگ سهرابی با اشاره به پیش بینی بازدید ۳ هزار نفری از این واقعه تاریخی خاطر نشان کرد: واقعه غدیر خم در روز دوشنبه بیست و نهم شهریور ماه امسال در روستای هامین بخش توکهور و هشتبندی میناب برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: میناب جنوب

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید