خبر فوری
عملیات داکینگ نفتکش در خلیج فارس

عملیات داکینگ نفتکش غول پیکر در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام عملیات داکینگ یک نفتکش غول پیکر برای نخستین بار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران خبر داد.

وی افزود:در این عملیات عملیات یک نفتکش غول پیکر ۳۲۰هزار تنی در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو) به حوضچه خشک با موفقیت وارد شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این سوپر تانکر متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران است که ۳۳۳ متر طول و ۳۲۰ هزار تن وزن دارد این نفت کش عصر دیروز با کمک تیم عملیات دریایی بندرشهید رجایی و با کمک یدک کش‌ها وارد حوضچه خشک مجتمع کشتی سازی بندرعباس شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: برای نخستین بار است که عملیات داکینگ شناوری با این ابعاد در داخل کشور ایران اجرا شده و تا پیش از این نوع شناور‌ها برای عملیات به یارد‌های تعمیرات کشتی در کشور‌های خارجی مراجعه می‌کرده اند.

به نفت‌کش بزرگی که ظرفیت آن از ۱۶۰هزار تن (DWT) تا ۳۲۰ هزار تن (DWT) باشد، «نفت‌کش غول‌پیکر» (معادل به انگلیسی: VLCC) و به نفت‌کش‌های بسیار بزرگ که ظرفیت آن‌ها بیش از ۳۲۰ هزار تن (DWT) است «نفت‌کش کوه‌پیکر» (معادل به انگلیسی: ULCC) گفته می‌شود. این کشتی‌ها می‌توانند تا دو میلیون بشکه (۳۲۰هزار متر مکعب) نفت را جابه‌جا کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

اجرای عملیات داکینگ نفتکش در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید